برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پای سازمان بازرسی به معدن طلای زرشوران تکاب باز شد

منبع
فارس
بروزرسانی
پای سازمان بازرسی به معدن طلای زرشوران تکاب باز شد

فارس/ استاندار آذربايجان‌غربي گفت: عده‌اي معدن زرشوران تکاب حقوق‌هاي نجومي دريافت مي‌کنند و افرادي هستند که حتي در سال، يک بار نيز به معدن طلاي زرشوران نمي‌آيند و در تهران هستند و حتي برخي در حوزه معدن و طلا نيز تخصص ندارند اما از اين طريق حقوق دريافت مي‌کنند که در حال حاضر سازمان بازرسي کشور به اين موضوع ورود پيدا کرده است.

محمدمهدي شهرياري، استاندار آذربايجان‌غربي اظهار کرد: تکاب در بخش ارتباطات اينترنتي پايين‌تر از ميزان متوسط استاني است و براي ارتقاي اتصال روستاهاي اين شهرستان و روستاهاي چالدران و شاهين‌دژ بايد اقدامات ويژه‌اي صورت‌ بگيرد.
وي با بيان اينکه هزار و ۷۰۰ ميليارد ريال براي نوسازي مدارس آذربايجان‌غربي اختصاص يافته، افزود: سال گذشته ۶۰۰ کلاس درس در اين استان افتتاح شد و هم اينک نيز آذربايجان‌غربي به هزار و ۲۰۰ کلاس درس نياز دارد.
استاندار آذربايجان‌غربي تصريح کرد: ميانگين استاني سرانه فضاي آموزشي در آذربايجان‌غربي ۳.۵۷ مترمربع است که در تکاب وضعيت مناسب وجود داشته؛ اما در شاهين‌دژ اين ميزان کمتر از يک مترمربع است و عقب ماندگي‌هاي استان در امر احداث کلاس درس نيز بايد رفع شود.
شهرياري در خصوص معدن طلاي زرشوران تکاب، گفت: مجتمع طلاي زرشوران در اقدامي غيرقانوني که موجب ورود سازمان بازرسي کل کشور نيز شده زير مجموعه شرکت تهيه و توليد مواد معدني قرار مي‌گيرد که اکنون اعضاي دو هيات مديره شامل اين شرکت و کارخانه زرشوران از اين مجموعه حقوق دريافت مي‌کنند.
وي ادامه داد: عده‌اي در اين کارخانه حقوق‌هاي نجومي دريافت مي‌کنند و افرادي هستند که حتي در سال، يک بار نيز به معدن طلاي زرشوران نمي آيند و در تهران هستند و حتي برخي در حوزه معدن و طلا نيز تخصص ندارند؛ اما از اين کارخانه حقوق دريافت مي‌کنند که اين مسائل بايد رسيدگي و پيگيري شود.

آخرين خبر آذربايجان غربي در اينستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today