برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آلودگی هوا بیماری کرونا را تشدید می‌کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آلودگی هوا بیماری کرونا را تشدید می‌کند

ايرنا/ مسئول کنترل آلودگي هواي دانشگاه علوم پزشکي همدان گفت: آلودگي هوا به علت آسيب زدن به بخش تنفسي و ريه‌هاي افراد سبب تشديد بيماري افراد مبتلا به کرونا مي‌شود.

مهدي خدابخشي، مسئول کنترل آلودگي هواي دانشگاه علوم پزشکي ابن سيناي همدان اظهار کرد: ريه ها و دستگاه تنفسي مبتلايان به کرونا آسيب پذير شده و حتي پس از بهبود نيز بدن آنها به ويژه در برابر گرد و غبار حساس و آسيب پذير است بنابراين با کوچکترين تنش و مشکل تنفسي احتمال حادتر شدن شرايط جسمي و تشديد بيماري وجود دارد.
وي اضافه کرد: با توجه به افزايش غلظت هوا و آلودگي ناشي از ذرات گرد و غبار از شهروندان به ويژه بهبود يافتگان و مبتلايان به کرونا درخواست مي شود که از تردد غيرضروري در سطح شهر پرهيز کنند.
مسئول کنترل آلودگي هواي دانشگاه علوم پزشکي ابن سينا همدان اظهار داشت: همچنين هم اينک وضعيت کيفي هواي همدان براي گروه هاي حساس ناسالم بوده بنابراين افراد مُسن، کودکان، بيماران قلبي، تنفسي، آسم و بانوان باردار نبايد از خانه خارج شوند.
خدا بخشي بيان کرد: هم اينک به علت قرمز شدن وضعيت استان سالن هاي ورزشي تعطيل شدند و ورزشکاران در هواي باز اقدام به انجام تمرينات و ديگر ورزش هاي هوازي مي کنند.
وي تاکيد کرد: با توجه به آلودگي هواي همدان بايد ورزش ها و فعاليت هاي هوازي را به حداقل ممکن رساند چرا که احتمال بروز آسيب به بدن وجود دارد.
آلودگي هواي استان همدان از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و طبق گزارش اداره کل هواشناسي اين وضعيت تا پايان هفته جاري ادامه دارد.

  
  

آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today