برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آغاز عملیات پروژه انتقال آب سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند

منبع
فارس
بروزرسانی
آغاز عملیات پروژه انتقال آب سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند

فارس/ پروژه انتقال آب از سد سيازاخ به شهرهاي بيجار و ياسوکند با حضور استاندار و نماينده ولي فقبه در کردستان آغاز شد.

بهمن مرادنيا، استاندار کردستان با بيان اينکه يکي از برنامه‌هاي دولت دوازدهم در استان بحث تامين آب شرب و کشاورزي بود اظهار کرد: از آنجا که تنها ۱۰ درصد اراضي کشاورزي استان آبي است با پيگيري‌هايي که در استان انجام گرفت در سال ۹۸ مجوز تخصيص آب براي ۹۶ هزار هکتار اراضي کشاورزي را دريافت کرديم که در صورت اجراي کامل اين پروژه ميزان اراضي آبي به ۲۲ تا ۲۴ درصد مي‌رسد.
وي با عنوان اينکه توسعه کردستان از طريق توسعه بخش کشاورزي امکان‌پذير است، گفت: از اين ميزان در حال حاضر ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار در حال اجرا است.
مرادنيا در خصوص آب شرب هم گفت: يکي از بي‌توجهي‌هايي که در گذشته با وجود منابع آبي خوب در استان اتفاق افتاده بود مربوط به تامين اعتبار براي پروژه‌هاي آب شرب بويژه در شرق استان بود که با رايزني‌هاي لازم رديف اعتباري براي اجراي پروژه‌هاي بخش آب در همه شهرهاي استان در نظر گرفته شد.  
استاندار کردستان با اشاره به طعم و بوي آب شرب شهر سنندج به آغاز عمليات انتقال آب سد آزاد به تصفيه خانه آب سنندج در بهمن ماه سال گذشته و در سفر نوبخت به استان اشاره کرد و گفت: اميدواريم اين پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداري برسد.
وي با اشاره به طرح‌هاي در دست اجراي تامين آب شهرهاي قروه و دهگلان از سد قوچم، بانه از سد عباس آباد و سقز از سد چراغ ويس گفت: امروز با آغاز عمليات انتقال آب از سد سيازاخ به شهرهاي بيجار و ياسوکند که يک هزار و ۷۵۰ ميليارد تومان نياز دارد اميدواريم با همکاري قرارگاه خاتم‌الانبيا در آينده به بهره‌برداري برسد.
مرادنيا افزود: همچنين از محل سد سيازاخ تامين آب براي ۷ هزار هکتار اراضي کشاورزي بيجار در نظر گرفته شده بود که ۸۵ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
استاندار کردستان با اشاره به پروژه پتروشيمي بيجار که وعده آن داده شده و تمامي کارهاي آن انجام شده است، گفت: متأسفانه به دليل اينکه صندوق توسعه با کمبود منابع مواجه است اين پروژه فعلا اجرايي نشده اما اميد است با گشايش در فروش نفت و تامين منابع صندوق توسعه، اين پروژه سريعا آغاز شود. 

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online