logo

۱۰ میلیارد ریال برای تامین کپسول‌های اکسیژن در قزوین تخصیص یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۰ میلیارد ریال برای تامین کپسول‌های اکسیژن در قزوین تخصیص یافت

ايرنا/ رييس دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين گفت: با توجه به اوجگيري پنجم کرونا و پرشدن ظرفيت تخت‌هاي بيمارستاني با کمبود تجهيزات درماني و پزشکي مواجه شديم که با مساعدت استاندار، اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد ريال به دانشگاه اختصاص يافت.

پيمان نامدار رييس دانشگاه علوم پزشکي استان قزوين روز شنبه در جلسه ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا استان قزوين با بيان اينکه اعتبار تخصيص يافته در جهت خريد کپسول هاي اکسيژن هزينه مي شود، اظهار کرد: بزرگترين مشکل استان در امر مقابله با ويروس کرونا، کمبود تخت نيست بلکه کمبود کپسول اکسيژن است.  
نامدار با اشاره به افزايش آمار بيماران در اوجگيري پنجم کرونا، تصريح کرد: سير بيماري همچنان در حال افزايش بوده و دانشگاه علوم پزشکي نيز با کمبود نيرو در مراکز واکسيناسيون مواجه است.
اين مسوول گفت: همين موضوع سبب شلوغي مراکز واکسيناسيون در برخي روزهاي خاص مانند فراخوان ثبت نام رانندگان تاکسي اينترنتي شد.
وي با بيان اينکه استان قزوين توان تزريق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن را دارد، اظهار داشت: به تازگي مرکز واکسيناسيون دانشگاه آزاد نيز با ظرفيت روزانه تزريق ۲ هزار دز واکسن راه اندازي شده و تا به امروز ۳۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان قزوين تزريق شده است.
نامدار همچنين اظهار داشت: با توجه به تعطيلي هاي پيش رو منطقي است که مشاغل گروه يک داراي محدوديت شوند و از امروز، خدمات مراقبت پرستاري در منزل با جديت راه اندازي و پيگيري شود که روزانه نزديک به ۱۲۰ ماموريت دارد.  
وي همچنين به تفاهم نامه ارتش و دانشگاه علوم پزشکي قزوين اشاره کرد و افزود: مقرر شده است که ارتش ۵۰۰ ميليون تومان اعتبار جهت خريد دستگاه ونتيلاتور پرداخت نمايد.
دبير ستاد مقابله با کرونا استان قزوين نيز در اين جلسه گفت: استان هاي همجوار قزوين نيز وضعيت مطلوبي ندارند و ۲۳۰ تخت به ظرفيت بيمارستان‌هاي استان اضافه شده است.
علي سليماني افزود: تا به امروز ۸۲۰ بيمار در بيمارستان‌هاي استان قزوين بستري هستند که از اين تعداد ۷۱ بيمار در بخش خصوصي و  ۱۹ بيمار از ساير استان‌ها در قزوين پذيرش شدند و ۱۳۸ بيمار در بخش آي‌سي‌يو بستري بوده و ۱۲ نفر نيز در انتظار تخت هاي آي سي يو هستند.
مدير مرکز مديريت بحران دانشگاه علوم پزشکي قزوين بيان کرد: بر اساس طرح هوشمند محدوديت‌ها گروه‌هاي شغلي دو و سه تعطيل نشدند و صرفا حدود ۲۹ درصد دستورالعمل ها را رعايت مي کنند که طي هفته‌هاي اخير ۱۲ مورد ارجاع به مراجع قضائي و ۱۰ مورد پلمب انجام شده است.
وي اظهار داشت: بيشترين ميزان بروز بيماري استان در شهرستان قزوين و در محله‌هاي پونک، مولوي، سعدي، مينودر، عارف و هادي‌آباد مشاهده شده است، همچنين زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد و دانش‌آموزان در راس ابتلا قرار دارند.
سليماني خاطرنشان کرد: ما براي وضعيت بحراني شيوع کرونا ۷۰۰ تخت پيش‌بيني کرده بوديم که با توجه به وضعيت موجود ۲۳۰ تخت به ظرفيت استان اضافه شد.
وي افزود: اين تخت ها شامل ۲۵ تخت در بيمارستان اميرالمؤمنين بوئين زهرا و ۱۵ تخت به عنوان بستري موقت در درمانگاه پاکروان است و همچنين در بيمارستان ولايت نيز بخش بستري قلب، جراحي مردان و مرکز ناباروري و درمانگاه‌هاي تخصصي بيمارستان شهيد رجايي به بستري بيماران مبتلا به کرونا اختصاص پيدا کرد.
سليماني با بيان اينکه يک بخش به بيمارستان بوعلي اضافه شده است، تصريح کرد:  اضافه کردن تخت در بيمارستان‌ ارتش و سالن ورزشي شرکت برق نيز در دستور کار قرار گرفته که در صورت نياز به بهره برداري مي‌رسد.

آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today