برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ماجرای هک دوربین‌های اوین چیست؟

منبع
برترين ها
بروزرسانی
ماجرای هک دوربین‌های اوین چیست؟

برترين ها/ برخي خبرگزاري‌هاي خارجي روز گذشته خبر دادند که دوربين‌هاي زندان اوين هک شدند.

تصاويري که دارد در فضاي مجازي دست‌به‌دست مي‌شود نشان از هک شدن دوربين‌هاي اين زندان دارد. اين خبر‌ها حاکي است که گروهي خود را «عدالت علي» نام‌گذاري کرده و مدعي هستند با نفوذ به سيستم امنيتي زندان اوين توانسته‌اند به تصاويري از داخل اين زندان دست پيدا کنند.

ماجراي هک دوربين‌هاي اوين چيست؟

در ويدئو‌ي منتشر شده بخش‌هايي از اتاق کنترل زندان و همچنين حياط آن نشان داده مي‌شود، در ادامه اين ويدئو تصاويري از انتقال يک زنداني به‌چشم مي‌خورد که حالا نحوه برخورد با او توسط مامورين زندان در فضاي مجازي بحث برانگيز شده است. هنوز کسي نمي‌داند آيا تصاوير بيشتري هم وجود دارد يا نه؟ اگر آن‌طورکه اين گروه مدعي شده‌اند تصاويري از ساير بند‌هاي زندان به دست آن‌ها رسيده باشد، شايد در روز‌هاي آينده انتشار آن‌ها در فضاي مجازي واکنش‌هاي زيادي به‌همراه داشته باشد.

با اين وجود درحالي‌که بسياري از رسانه‌هاي خارج از کشور درحال تحليل صحت اين تصاوير و نحوه دسترسي گروه «عدالت علي» به آن هستند همچنان خبري از واکنش مقامات رسمي در ايران نيست و تقريباً همه گمانه‌زني‌ها در سکوت خبري ادامه دارد.

ماجراي هک دوربين‌هاي اوين چيست؟

از طرفي با انتشار اين تصاوير برخي در فضاي مجازي به آن واکنش نشان دادند، کاربري در حساب توئيتري خود با طرح يک پرسش نوشت: «در مورد هک دوربين‌هاي اوين مسئله اين است که آيا همه دوربين‌ها هک شده يا خير! عمده تصاوير کليپ بي‌بي‌سي مربوط به در ورود و خروج اصلي زندان است.»

پايگاه خبري امتداد نزديک به حزب اتحاد ملت در واکنش به هک شدن دوربين‌هاي زندان اوين نوشت آيا آرشيو کامل فايل‌هاي ذخيره شده دوربين‌ها به دست هکر‌ها افتاده است؟ يا اين‌که فقط لحظاتي که هک صورت گرفته، فيلم آن ضبط شده است؟ و اين‌که چه مدت زماني هکر‌ها به دوربين‌هاي زندان دسترسي داشته‌اند؟ سوالي که به‌نظر مي‌رسد پاسخ به آن مي‌تواند حجم اطلاعات سرقت رفته را مشخص کند.

سايت خبري مدارا نيز در گزارشي در اين باره هشدار داد:نه فقط انتشار اين تصاوير، بلکه هک شدن اين دوربين‌ها مشکل بزرگي را براي نهاد‌ها فراهم کرده (و خواهد کرد). احتمالا به زودي شاهد شناسايي برخي افراد از روي تصاوير چهره‌هاي آن‌ها خواهيم بود که هکر‌ها شناسايي‌شان کرده و مشخصاتشان را در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌کنند. حتي اگر تصاوير آن‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي هم منتشر نشود، اين تصاوير براي سرويس‌هاي خارجي بسيار با ارزش خواهد بود.

ماجراي هک دوربين‌هاي اوين چيست؟

از طرفي بسياري در فضاي مجازي اين پرسش را مطرح کردند که آيا هک شدن دوربين‌هاي زندان اوين در راستاي حملات سابق به تاسيسات هسته‌اي و نظامي ايران بوده است؟ مدتي قبل بروز برخي مشکلات در تاسيسات نظز و دستبرد به اسناد هسته‌اي ايران حواشي زيادي را ايجاد کرد. حالا بايد در روز‌هاي آينده منتظر واکنش‌هاي بيشتر به هک شدن دوربين‌هاي زندان اوين بود.

آخرين خبر تهران در اينستاگرام :
https://instagram.com/online.tehran

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره