logo

معاون استاندار: مردم قزوین به سمت مرزهای عراق عزیمت نکنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون استاندار: مردم قزوین به سمت مرزهای عراق عزیمت نکنند

ايرنا/ معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين با بيان اينکه سفر به عراق براي زيارت اربعين فقط به صورت هوايي امکانپذير است، گفت: اين کشور هيچ زائري را از مرز زميني نمي‌پذيرد پس مردم استان به سمت مرزهاي عراق عزيمت نکنند.

منوچهر حبيبي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين روز شنبه با اعلام اين خبر اظهار کرد: با توجه به اعلام ستاد اربعين و ستاد ملي کرونا امکان تردد مردم از مرزهاي زميني وجود ندارد و داشتن تست پي آر سي منفي، ۷۲ ساعت قبل از سفر هوايي ضروري است.
وي با بيان اينکه تزريق ۲ دز واکسن کرونا قبل از سفر به عراق الزامي است، گفت: در حال حاضر فقط ثبت‌ نام در سامانه سماح انجام مي‌شود و علاقه‌مندان سفر به عراق ويژه اربعين مي‌توانند در اين سامانه ثبت‌نام کنند.
حبيبي با بيان اينکه موکب‌داران هيچ‌گونه ثبت‌نامي جهت سفر شهروندان براي حضور در پياده روي اربعين نداشته‌ باشند، تصريح کرد: ضمن در نظر گرفتن بسته بودن مرزهاي زميني، لازم است تمهيداتي جهت جلوگيري از سفرهاي غيررسمي و جلوگيري از تجمعات در نقاط‌ مرزي صورت بگيرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار قزوين تاکيد کرد: مسوولان موکب‌ها، هماهنگي لازم را با ستاد عتبات عاليات داشته باشند و از هرگونه عزيمت کارواني به شکل پياده و خودرويي به مرزهاي غربي جدا پرهيز کنند.
وي خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد ملي اربعين، مرز مهران براي خروج از کشور بسته است.

آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today