برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعزام ۳۶ موکب‌دار چهارمحال و بختیاری به عراق

منبع
فارس
بروزرسانی
اعزام ۳۶ موکب‌دار چهارمحال و بختیاری به عراق

فارس/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: 36 موکب‌دار هم‌استانی در سه موکب از مسیر نجف تا کربلا به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی کیانی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر اساس سیاست کاری در تهران سهمیه تعیین شده موکب‌داران استان برای اعزام به عراق ۳۶ نفر اعلام شد، اظهار کرد: این افراد در قالب سه موکب در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و خود شهر کربلا به کمک موکب‌داران عراقی خواهند رفت.
وی ادامه داد: موکب‌داران استان در سه مکان، موکب ریحانة‌النبی واقع در عمود ۲۸۵ در مسیر نجف تا کربلا، موکب حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در عمود ۱۳۰۷ و موکبی در کربلا در جوار مسجد طویریج با دمنوش و نوشیدنی، غذای گرم و اسکان پذیرای زائران ایرانی و هم‌استانی هستند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: امسال حتی زمان فعالیت موکب‌داران استان نیز محدود شده است لذا تقویت ارتباط با دولت عراق، تثبیت مکان موکب‌های استان و ساماندهی وسایل جامانده سال‌های گذشته از دلایل اصلی اعزام موکب‌داران است.
کیانی گفت‌: به علت شرایط کرونایی در عبور و مرور از مرزهای زمینی امکان اعزام افراد و وسایل با محدودیت‌هایی همراه هستند بنابراین افرادی با تخصص آشپزی، بهداشت و درمان، خیاطی و کارهای خدماتی اعزام می‌شوند.
یادآوری می‌شود؛ ۲۵ موکب فعال در استان در مناسبت‌های مختلف فعالیت می‌کنند که در قالب سه قرارگاه ساماندهی شده‌اند و بر اساس تجربه، تخصص و توان‌کاری مشخص اعضاء در زمان اربعین در خارج از کشور به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday