برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نگرانی از طغیان پاییزه التور در خوزستان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نگرانی از طغیان پاییزه التور در خوزستان

ایسنا/ معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بروز پیک التور(وبا)، گفت: در صورت فعال شدن میکروب، نگرانی از مواجه شدن با طغیان بیماری ایجاد می‌شود.

ناصر ضیغمی، معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان در جلسه کمیته آب و فاضلاب و التور اظهار کرد: با توجه به تغییرات شرایط آب و هوا و پیشینه التور(وبا) در استان‌هایی از قبیل خوزستان، در صورت فعال شدن میکروب، نگرانی از مواجه شدن با طغیان بیماری ایجاد می‌شود.
وی افزود: التور به دلیل سرایت‌پذیری گسترده اهمیت دارد اما بیماری‌های دیگری از جمله اسهال خونی و هپاتیت A نیز از طریق آب آلوده منتقل می‌شوند.
معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: در استان‌هایی مانند خوزستان، در فصل بهار و پاییز پیک التور رخ می‌دهد؛ مهم‌ترین مساله در بروز التور، بحث آب است که با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده، در برخی شهرستان‌ها مشکلات میزان مطلوبیت میکروبی و کلرزنی جدی‌تر است. کدورت آب نیز در بروز این بیماری‌ها موثر است.
وی با اشاره به مشکل ۲۰ ساله آب و فاضلاب در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، بیان کرد: مشکلات این نقاط و روستاهایی که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند باید حل شود تا بستر بیماری‌زایی از جمله بروز التور رخ ندهد.
ضیغمی افزود: امیدواریم مانند سال‌های گذشته با طغیان التور مواجه نشویم اما این خطر بالقوه همیشه وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. در صورت جدی گرفتن کلرزنی و مطلوبیت میکروبی آب، امیدواریم با این مسائل مواجه نشویم.


آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today