برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یک شکارچی در کیش دستگیر شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
یک شکارچی در کیش دستگیر شد

ایرنا/ رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یک شکارچی غیرمجاز که مبادرت به ساخت کوخه پرندگان شکاری کرده بود در این جزیره دستگیر شد.

مریم محمدی، رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه پرندگان شکاری هرسال از اواخر شهریور از مناطق سردسیر به نواحی جنوبی ایران مهاجرت می کنند و تا اواخر اسفند ماه میهمان طبیعت این مناطق هستند، اظهار کرد: برخی افراد سودجو از این فرصت سوءاستفاده کرده و با احداث کوخه اقدام به شکار و زنده‌گیری آنها می‌کنند.
وی اضافه کرد: اداره محیط زیست در راستای جلوگیری از این سوداگری، با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری نسبت به گشت زنی و رصد زیستگاه های طبیعی اقدام کرده و امسال چهار کوخه در کیش و چهار کوخه در جزیره هندورابی را کشف و تخریب و همچنین یک شکارچی نیز دستگیر و تحول مقامات قضایی شده است.
محمدی گفت: در سال های گذشته نیز بیش از ۴۰ کوخه(تله پرندگان شکاری) را در جزیره کیش و هندورابی تخریب و چند نفر از متخلفان را نیز پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.
رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این پرندگان توسط افراد سودجو به قصد قاچاق و فروش آنها به شیخ‌نشین‌های حوزه خلیج فارس شکار و زنده گیری می شوند.
وی اظهار کرد: صیادان پس از گرفتن این پرندگان برای رام و اهلی کردن آنها ابتدا چشم های آنها را دوخته و به مدت یک ماه در فضایی بسته نگهداری کرده تا بتوانند آنها را دست آموز کنند و ز طریق لنج های باری به صورت قاچاق به کشور های حاشیه خلیج فارس برای فروش به بیشترین پیشنهاد منتقل می کنند.
محمدی یادآور شد: شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس از دیر باز مشتریان پر و پا قرص این پرندگان هستند و پس از خریداری آنها از قاچاقچیان آنها را برای شکار هوبره به صحرا میبرند و با دوستان خود بر سر شکار پرنده هوبره توسط شاهین به رقابت می پردازند.
رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: این بازار داغ خرید و فروش سبب شده که نسل این گونه های ارزشمند طبیعت به مخاطره افتاده و در صورت ادامه این روند شاهد انقراض آنها خواهیم بود به همین دلیل سازمان حفاظت محیط زیست هر گونه شکار و خرید و فروش پرندگان شکاری را ممنوع اعلام کرده و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می کند.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today