برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت: خراسان رضوی قدرت تامین شکر مصرفی خود را دارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت: خراسان رضوی قدرت تامین شکر مصرفی خود را دارد

ایرنا/ رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان با توجه به برخورداری از ذخایر راهبردی شکر و کشتزارهای تولید چغندرقند، در هر شرایطی قادر به تامین شکر مصرفی مردم این خطه است.

حمیدرضا رجوعی، رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز سه شنبه بیان داشت: هم اکنون در فصل تولید چغندرقند، چندین کارخانه در خراسان رضوی از محل شکر خام وارداتی یا چغندر برداشت شده در حال تولید شکر هستند.
وی بیان کرد: تاکنون کمبودی در بخش شکر از سوی صاحبان صنایع و صنوف مصرف کننده این کالا در استان گزارش نشده است و کارخانه ها نیز در حال تولید شکر و عرضه آن هستند.
رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همین چند روز قبل ۲۰ هزار تن شکر برای رسته ای از صنوف از محل ذخایر راهبردی شکر در کل کشور اختصاص یافت و نیاز این بخش نیز تامین شد.
رجوعی اضافه کرد: خراسان رضوی یکی از استانهای دارای ذخایر راهبردی و انبارهای شکر است و استان معین استانهای دیگر در تامین این کالا محسوب می شود لذا در صورتی که مشکلی در تولید شکر کارخانه ها به وجود بیاید، بلافاصله کمبود شکر از طریق ذخایر راهبردی قابل جبران است.
وی اظهار داشت: آخرین سهمیه خراسان رضوی از شکر طرح تنظیم بازار، ۲۰ هزار تن بود و اگر در روزهای آتی استان به لحاظ تولید شکر دچار مشکل شود، این نقیصه از محل سهمیه های شکر ستاد تنظیم بازار کشور یا ذخایر راهبردی شکر استان قابل حل خواهد بود.
خراسان رضوی ۱۶ هزار هکتار زمین زیر کشت چغندر قند دارد که تولید آن در سال به ۸۸۰ هزار تن می‌رسد. در استان خراسان رضوی حدود ۲۵ هزار تن شکر در ماه به عنوان ماده اولیه کارخانه‌های تولید قند، نبات، کلوچه، مربا و... مصرف می شود.

کارخانه های جوین، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام در خراسان رضوی شکر خام را تصفیه و آن را به شکر مصرفی تبدیل می کنند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar