برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان‌وبلوچستان به ۱۳۵ نفر رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان‌وبلوچستان به ۱۳۵ نفر رسید

ایرنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۳۵ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۵هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار کرد: با فوت یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به دو هزار و ۵۵۵ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۵۸ بیمار حاد تنفسی و ۵۳ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروری است شهروندان‌ تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد:‌ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.
هاشمی شهری بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.



آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today