logo

۴۲ مرکز منتخب کرونا در مشهد آماده خدمات‌رسانی به مراجعان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
۴۲ مرکز منتخب کرونا در مشهد آماده خدمات‌رسانی به مراجعان

صدا و سیما/ مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این روز‌ها نگران شیوع موج ششم بحران کرونا هستیم و به همین جهت تمامی ۴۲ مرکز منتخب کرونا در مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.

دکتر محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: از آنجایی که احتمال شروع موج ششم از مشهد به نسبت دیگر شهر‌های کشور بیشتر است تمامی ۴۲ مرکز منتخب کرونا در این شهر به حالت آماده‌باش درآمدند، ضمن اینکه فعالیت ۴ مرکز آب و برق، احمدی، سیلو و سیدی هم به‌صورت شبانه‌روزی است.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه آمار مراجعه کنندگان این روز‌ها ۱۵۰۰ نفر بوده و درصد مثبت‌ها به زیر ۱۵ درصد رسیده است، تصریح کرد: گرچه میزان مراجعه کنندگان و موارد مثبت کووید به نسبت هفته‌های قبل کاهش چشمگیری داشت اما در شرایط فعلی نگران افزایش مراجعات و مثبت‌ها هستیم.
دکتر درخشان افزود: درصد واکسیناسیون پس از موج پنجم بحران کرونا با وجود فراوانی انواع واکسن‌ها پایین‌تر از حد انتظار بوده است در این خصوص ایده‌آل ما واکسیناسیون ۱۲۰ هزار نفر در هر روز بوده و در این رابطه تمامی مراکز آماده خدمات واکسیناسیون هستند.
وی با ذکر این نکته که از مردم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند تا در صورت شیوع موج ششم بحران کرونا گرفتاری‌های موج پنجم این بحران تکرار نشود، تأکید کرد: همچنین خواسته دیگرمان از مردم این است که توجهی به شایعات نداشته باشند، زیرا تمامی موارد قابل استفاده در ایران تأیید شده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم که آگاه‌سازی لازم را به مردم داشته باشند تا تحت تأثیر شایعات و اخبار کذب فضای مجازی قرار نگیرند، گفت: این نکته بسیار مهم قابل ذکر است که تزریق واکسن کرونا در فرد دریافت‌کننده موجب افزایش ۱۰ برابری سطح ایمنی بدن شده و به همان نسبت در عدم ابتلا، بستری و فوت آن فرد اثرگذار است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar