برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آغاز مرحله دوم خرید تضمینی دام عشایری در خراسان شمالی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آغاز مرحله دوم خرید تضمینی دام عشایری در خراسان شمالی

ایسنا/ مدیر شرکت پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از آغاز مرحله دوم خرید دام عشایری در این استان خبر داد.

علیرضا توسلی نیا، مدیر شرکت پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مرحله نخست خرید تضمینی دام عشایر طی ماه گذشته انجام و به پایان رسید، گفت: طی مرحله اول ۱۰ هزار راس دام عشایری خریداری و کشتار شد.
به گفته وی مبلغ دامداران به صورت کامل به حساب آن ها واریز شده و مبلغ واریزی ۲۱۳ میلیارد ریال بوده است.
توسلی نیا افزود: مرحله دوم خرید تضمینی دام های عشایری نیز آغاز شده اما تقاضا برای تحویل دام عشایری به این شرکت کاهش یافته است.
مدیر شرکت پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص کاهش تقاضا برای تحویل دام ها به شرکت بیان کرد: در واقع افرادی که می خواهند دام های خود را برای خرید و فروش تضمینی ارائه دهند، شرایط بازار را می سنجند.
وی تصریح کرد: طی این مرحله نیز ظرفیت خرید ۱۰ هزار راس دام عشایری وجود دارد.
توسلی نیا در پاسخ به این سوال که در این مرحله شرکت پشتیبانی می تواند دام ها روستایی را نیز خرید تضمینی کند، ظرفیت خرید چند راس دام روستایی وجود دارد، گفت: هنوز مجوزی برای خرید دام های روستایی به این شرکت ابلاغ نشده است.
مدیر شرکت پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که برسر راه این شرکت برای خرید تضمینی دام های عشایری وجود دارد، ظرفیت پایین کشتارگاه صنعتی بجنورد است که البته این استان در مقایسه به استان هایی که امر خرید تضمینی دام را انجام می دادند، شرایط بهتری را داشته و خریدهای بهتری را انجام داده است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today