باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل ارتباطات استان زنجان گفت: اختلال در اینترنت ثابت ممکن است به کمبود پهنای باند شرکت‌های ارائه دهنده سرویس مربوط باشد.

حامد سرایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش سرعت اینترنت ثابت و بروز اختلال در برخی پیام‌رسان‌ها ربطی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و فیلترینگ ندارد، گفت: پهنای باند اینترنت زنجان مشکلی ندارد.
او افزود: اختلال در اینترنت ثابت تعدادی از مشترکان ممکن است به کمبود پهنای باند شرکت‌های ارائه دهنده سرویس که در اثر افزایش تعداد مشترکان اتفاق افتاده یا خلاء در سیستم‌های ارتباطی آن‌ها مربوط باشد. 
سرایی ادامه داد: شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موظفند به طور دقیق و شفاف علت کاهش سرعت یا بروز هر گونه اختلال در اینترنت را به مشترکان توضیح دهند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir و  تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایات‌ خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
او افزود: کاربران با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی به آدرس https://۱۹۵.cra.ir، ابتدا باید محل شکایت خود را در قسمت جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و سپس اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.
سرایی ادامه داد: در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کرده و پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.
او گفت: کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.


آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today