برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تزریق واکسن کرونا در زنجان از یک میلیون دُز گذشت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تزریق واکسن کرونا در زنجان از یک میلیون دُز گذشت

ایرنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تا روز گذشته یک میلیون و ۵۹ هزار و ۸۹۳ دُز واکسن در استان تزریق شد.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به روند کنونی واکسیناسیون در استان اظهار کرد: تا کنون بیش از ۸۳ درصد گروه هدف استان دُز اول و حدود ۵۰ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون جمعیت بالای ۶۰ سال استان به طور تقریبی به ۸۷ درصد رسیده است، اضافه کرد: واکسیناسیون کامل بالای ۱۸ سال زنجان نیز به رقم ۴۷ درصد رسیده و این عدد در جمعیت بالای ۱۲ سال نیز ۴۳ درصد اعلام شده است.
این مسئول با ابراز امیدواری نسبت به وضعیت خوب واکسیناسیون در استان خاطرنشان کرد: در کنار رعایت پروتکلهای بهداشتی در بروز موج ششم کرونایی، موج سهمیگن تری به وقوع نخواهد پیوست، این در حالی است که کارکرد ویروس کرونا بسیار پیچیده است.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون می تواند میزان ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا را کاهش دهد، گفت: با واکسن ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا به صفر نمی رسد و رعایت پروتکل ها همچنان امری مهم و جدی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه در نیمه دوم آبان احتمال درگیری با موج ششم وجود دارد ادامه داد: اگرچه طول موج و مدت زمان آن هنوز مشخص نیست چرا که باید پارامترهای متعددی از جمله میزان واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جلوگیری از برگزاری تجمعات و اعمال محدودیت‌ها در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today