برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۷۷ درصد از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری دُز اول واکسن کرونا را زدند

منبع
فارس
بروزرسانی
۷۷ درصد از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری دُز اول واکسن کرونا را زدند

فارس/ مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌ و بختیاری با بیان اینکه بیش از ۷۷ درصد از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: دانش‌آموزانی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند باید هر هفته ۲ بار تست کرونا بدهند و سلامتی خودشان را به مدرسه اعلام کنند.

فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال یک برنامه و سیاست در راستای سلامت دانش‌آموزان است و در استان ۷۵ هزار دانش‌آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند.
به گفته وی، با آغاز طرح بازگشایی مدارس دانش‌آموزانی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند باید هر هفته ۲ بار تست کرونا بدهند و سلامتی خودشان را به مدرسه اعلام کنند و هر چه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌ و بختیاری بیان کرد: برای انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان علاوه بر مراکز واکسیناسیون شهری و روستایی، پایگاه‌های تجمیعی ویژه دانش‌آموزان در محل هنرستان شهید حقیقی و هنرستان کوثر در شهرکرد و درمانگاه فرهنگیان بروجن همه روزه آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به دانش‌آموزان است.
قائدامینی افزود: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیاز به دریافت تعهدنامه از والدین یا دانش‌آموزان نیست و گرفتن هرگونه تعهدنامه از والدین تخلف است و باید به ادارات آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شود.
وی به تشکیل کمیته سلامت در مدارس اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس بر عهده کمیته سلامت مدرسه است و برنامه حضور دانش‌آموزان در مدارس مختلف با همدیگر متفاوت است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۸۴ درصد فرهنگیان استان نیز واکسینه شدند.
قائدامینی با اشاره به پراکندگی روستاهای استان گفت: هم‌اکنون ۱۴۷ مدرسه استان زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند و یک معلم به عنوان مدیر آموزگار کار آموزش این مدارس را در قالب کلاس‌های چند پایه برعهده دارد.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون مدارس متوسطه اول و دوم در برخی مناطق روستایی استان فعال نیست و دانش‌آموزان باید به روستاهای دیگر برای حضور در کلاس بروند که برای حمایت از خانواده این دانش‌آموزان کمک‌های حمایتی در قالب پرداخت کمک هزینه سرویس مدرسه پرداخت می‌شود.
به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌ و بختیاری، خرید لباس فرم مدرسه برای دانش‌آموزان میان پایه اجباری نیست و فقط دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم باید لباس فرم مدرسه تهیه کنند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday