برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آغاز ساماندهی فعالیت اجاره‌دهندگان خودرو در جزیره کیش

منبع
فارس
بروزرسانی
آغاز ساماندهی فعالیت اجاره‌دهندگان خودرو در جزیره کیش

فارس/ سرپرست حمل و نقل عمومی کیش از ساماندهی فعالیت اجاره‌دهندگان خودرو(رنت‌کاران) در جزیره کیش خبر داد و گفت: ساماندهی فعالیت اجاره‌دهندگان خودرو بر اساس اهمیت حفظ و ارتقاء امنیت پایدار در حوزه حمل و نقل و کاهش تصادفات در جزیره کیش اجرا می‌شود.

در نخستین کمیته فعالیت جامعه رنت‌کاران کیش در سال ۱۴۰۰ رئیس پلیس راهور کیش، سرپرست مدیریت امور اجتماعی، بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست مدیریت حمل و نقل عمومی و تعدادی از مدیران شرکت عمران آب و خدمات کیش حضور داشتند.
محمدرضا قهاری، سرپرست حمل و نقل عمومی کیش ساماندهی فعالیت این شرکت‌ها را امری ضروری دانست و گفت: ساماندهی فعالیت اجاره دهندگان خودرو  بر اساس اهمیت حفظ و ارتقاء امنیت پایدار در حوزه حمل و نقل و کاهش تصادفات در جزیره کیش اجرا می‌شود.
وی افزود: با تصویب و اجرایی شدن شیوه‌نامه بر اساس قوانین و بررسی‌های کارشناسانه و ساماندهی فعالیت این صنف، نظارت گسترده‌ای بر روند صدور مجوزها، رعایت قوانین و چگونگی اجاره خودرو توسط رنت‌کاران اعمال می‌شود تا خدمات مطلوب و ایمن به مردم و مسافران ارائه شود.
قهاری همچنین از نصب  GPSوAVL بر روی تمام خودروهای اجاره‌ای(رنتی) و اتصال آنها به سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی، همچنین نصب برچسب ویژه رنت‌کاران بر روی شیشه عقب خودرو خبر داد و گفت: این برچسب ها شناسایی خودروهای اجاره ای را برای مدیریت حمل و نقل عمومی و پلیس راهور کیش تسهیل کرده و بر ارائه خدمات مطلوب‌تر تاثیر می گذارد.
در این نشست همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده به گردشگران با نصب بنرهایی در مناطق مختلف گردشگری و مبادی ورودی بندرگاه و فرودگاه با مضامین قوانین اجاره خودروها و قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان و مسافران تاکید شد.
همچنین ساماندهی فعالیت ۶۳ شرکت رنت کار، بررسی مفاد و قراردادهای اجاره خودرو توسط مدیریت حمل و نقل عمومی با هماهنگی اداره حقوقی شرکت عمران، آب و خدمات  و نیز رسیدگی به شکایت مردمی با همکاری بازرسی سازمان و مدیریت حمل و نقل عمومی و نیز مجموعه رنت کاران و ابطال مجوز فعالیت یا عدم تمدید مجوز فعالیت اقتصادی شرکت های متخلف از دیگر مصوبات این نشست بود.
در پایان این کمیته مقرر شد جلسات آتی با هدف ارتقای آیین‌نامه‌های راهنمایی و رانندگی برای فعالان جامعه رنت‌کاران کیش و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و مسافران برگزار شود.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today