برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۶۵ درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسن کرونا تزریق کردند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۶۵ درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسن کرونا تزریق کردند

ایرنا/ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون ۶۵ درصد دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲۸ شهریور سال جاری در سطح کشور آغاز شد و با هماهنگی انجام شده اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون عمومی دانش‌آموزان استان نیز از ۱۸ مهر کلید خورد.
وی افزود: اولویت اول آموزش و پرورش استفاده حداکثری از مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجود و فعال در سطح شهرستان‌ها و مناطق است، افزود: در هر شهرستان و مناطقی که مسوولان بهداشتی و آموزش و پرورش تشخیص داده باشند پایگاه تخصصی ایجاد و راه‌اندازی شده و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که فضا، امکانات و تجهیزات را در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار دهد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: هماهنگی لازم در این زمینه انجام شدو واکسیناسیون به صورت نوبت‌بندی و مدرسه‌ای در شهرستان‌ها و مناطق انجام می‌شود و دانش‌آموز با همراهی یکی از اولیای خود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون حضور پیدا کرده و واکسن خود را دریافت خواهد کرد.
خوشگوار ادامه داد: از زمان شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان تاکنون از مجموع ۱۲۷ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۸۳ هزار و ۳۰۵ نفر معادل ۶۵ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
وی بیشترین آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان استان را مربوط به شهرستان‌های دیواندره با ۹۵ درصد، منطقه کرانی ۹۲ درصد و بیجار با ۹۰ درصد و کمترین میزان واکسیناسیون نیز مربوط به شهرستان مریوان با ۴۶ درصد است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان انجام واکسیناسیون برای دانش‌آموزان را همانند سایر اقشار اختیاری و کاملا داوطلبانه دانست و اظهار کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها و دانش‌آموزان باتوجه به اینکه مدارس در چارچوب مشخص، بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی خواهد شد؛ هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online