برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منابع آبی سیستان و بلوچستان محدود و رو به کاهش است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
منابع آبی سیستان و بلوچستان محدود و رو به کاهش است

ایرنا/ مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال جاری شاهد خشک‌ترین پاییز نیم قرن هستیم و وضعیت بارندگی مطلوب نیست، گفت: این شرایط گویای آن است که منابع آبی استان محدود و رو به کاهش بوده و تداوم این شرایط، تأمین آب را در سال آبی جاری نیز تهدید می‌کند.

علیرضا قاسمی، مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سال گذشته در شهر زاهدان به‌رغم همه کمبودها و کاهش نزولات آسمانی دست از تلاش برنداشتیم و با توجه به پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نسبت به افزایش ظرفیت تولید و تأمین آب اقدام شد و خوشبختانه تابستان امسال شاهد قطعی‌های کمتر و رضایت‌مندی نسبی بودیم که این اقدامات برای گذر از تابستان ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: قهر طبیعت و دگرگونی اقلیم خارج از توان و اراده ما هست اما می‌توانیم با صرفه‌جویی در مصرف آب در کنار یکدیگر از بحران‌ها گذر و تابستان ۱۴۰۱ را که تابستانی گرم و کم آبی‌ است را سپری کنیم.
قاسمی تأکید کرد: سال گذشته سیستان و بلوچستان رتبه نخست کم‌بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داد و میزان بارش ۷۶ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشت.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: تمام طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در مناطق روستایی و شهری درحال اجرا است و در تلاشیم با همراهی مردم کمترین آسیب را از بحران آبی در شهرها و روستاهای استان شاهد باشیم.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today