logo

سند توسعه خوزستان با اعتباری بالغ بر۳۶۰ هزار میلیارد ریال تصویب شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سند توسعه خوزستان با اعتباری بالغ بر۳۶۰ هزار میلیارد ریال تصویب شد

ایرنا/ استاندار خوزستان با اشاره به تدوین و تصویب سند توسعه استان گفت: اعتباری بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال در این سند برای حل مشکلات خوزستان در مدت زمان سه سال در نظر گرفته شده است.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در این خصوص بیان کرد: در سندی که تدوین شده است ایجاد ۱۵۰ هزار شغل پیش بینی شده که برای تحقق این مهم هشت هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: بلافاصله بعد از تشکیل دولت، نخستین سفر استانی رییس جمهوری به خوزستان انجام شد در حالی که هنوز شرایط دولت برای تعیین مصوبات قبل از سفر فراهم نبود.
خلیلیان ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که استان خوزستان از گذشته با آنها درگیر بوده یک ماه کار برنامه ریزی برای پروژه ها و طرح هایی برای پیشرفت استان تهیه شد و کتابچه ای با اعتبارات مشخص در این رابطه تهیه شد و در تهران با حضور وزیران مختلف و معاون اول رئیس جمهوری بررسی شد.
استاندار خوزستان ادامه داد: خوشبختانه در نشست ۲ هفته قبلی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیران و ستاد فرمان امام(ره) برگزار شد پروژه های مشخص شده برای استان خوزستان به تصویب رسید.
خلیلیان با اشاره به اینکه تعداد پروژه ها برای توسعه استان در این سند بسیار زیاد است ادامه داد: هفته گذشته موافقت کتبی تمام مسئولان کشور برای اجرای این پروژه ها گرفته شده است.
استاندار خوزستان اظهار کرد: به عنوان مثال در زمینه بهداشت و درمان ۹ بیمارستان در استان باید ساخته و یا تکمیل شوند و امضای مسئولان مربوطه در این زمینه گرفته شده است.
وی بیان کرد: دربخش راه و شهرسازی نیز پروژه جاده اهواز به سمت چهار محال و بختیاری و مناطق مرکزی ایران که بعد از گذشت چندین سال هنوز تکمیل نشده است مصوب شد همچنین مسیری دیگر که از سمت شرق استان را به چهار محال و بختیاری و فارس متصل می کند نیز به تصویب رسید که در نهایت این پروژه ها باید در مدت ۲ سال تکمیل شوند.
وی همچنین گفت: همچنین خط آهن بندر امام(ره) به اهواز و اندیمشک نیز مصوب شد و راه های فرعی دیگر مورد نیاز در استان به ویژ ایجاد راه های دسترسی به مناطق زلزله زده اندیکا نیز مصوب شد.
استاندار خوزستان ادامه داد: بانک ها مکلف شدند تسهیلات ارزان قیمتی برای توسعه سرمایه گذاری در استان پرداخت کنند که ۳۵ هزار میلیار ریال در این بخش باید پرداخت شود و ۳۹ هزار میلیارد ریال نیز به صورت قرض الحسنه برای ازدواج جوانان خوزستان پیش بینی شده است.
خلیلیان با اشاره به اینکه یکی از پشتوانه های پیشرفت استان  مردم و رسانه ها هستند اشاره کرد: مردم گله داشتند که دولت هیچ مصوبه ای برای توسعه این استان نداشته است که با تدوین و تصویب این سند حق خوزستان ادا شد.
استاندار خوزستان گفت: این مصوبات شناسنامه دار می شوند و در زمان مشخص اجرا خواهند شد و کارگروه های مشخصی برای عملیاتی کردن این مصوبات ایجاد خواهد شد، امضای مسئولان برای اجرای این مصوبات گرفته شده است، همچنین این مصوبات در اختیار رسانه ها قرار داده می شود تا به مردم اطلاع رسانی شود.
وی گفت: از دیگر مصوبات این سند بازسازی یکهزار تخت بیمارستانی در اهواز است ضمن اینکه برخی بیمارستان ها در استان قدمت طولانی دارند که باید ساخته شوند.
خلیلیان با اشاره به پروژه های آبفا در استان بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای مختلف استان طبق این سند باید در مدت سه سال تکمیل و یا ساخته شود.
وی یادآور شد: در بحث تامین آب شرب استان اقدام و تصمیم بسیار خوبی گرفته شده است و در این راستا هفت پروژه در نظر گرفته شده است.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today