برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تندباد با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت مهمانک خراسان شمالی را درنوردید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تندباد با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت مهمانک خراسان شمالی را درنوردید

ایرنا/ کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: تندباد لحظه ای با سرعت ۱۱۰کیلومتر بر ساعت نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه مهمانک در شهرستان  مانه و سملقان را درنوردید که بیشترین سرعت وزش باد را در استان داشت.

مصطفی هادی زاده، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: شب گذشته سرعت تندباد در یکه سعود شهرستان راز و جرگلان ۶۱ کیلومتر بر ساعت و در بجنورد مرکز استان هم ۳۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.
وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان و پیش بینی کاهش دمای هوا گفت:سامانه بارشی که وارد استان شده از امشب سبب بارش برف و کاهش محسوس دمای هوای مناطق مختلف می‌شود.
هادی زاده بیان کرد: فعالیت این سامانه در روز جمعه به صورت رگبار و احتمال رعد و برق، بتدریج بارش باران و برف و مه و در ارتفاعات با احتمال کولاک برف و افت دما همراه است، این سامانه بارشی بیشتر در مناطق مختلف استان بویژه مرکز این خطه را تحت تاثیر قرار می دهد و تا روز شنبه در استان فعال است. 
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: مردم استان تا صبح یکشنبه هفته آتی کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دما را تجربه می کنند. 
وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین و یکه سعود راز و جرگلان با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان بوده است.
هادی زاده افزود: در این مدت کمینه دمای بجنورد ۱۰ درجه و بیشینه آن ۱۹ درجه سانتیگراد بوده است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today