برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واحد بسته‌بندی عسل در سلماس به بهره‌برداری رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واحد بسته‌بندی عسل در سلماس به بهره‌برداری رسید

ایرنا/ مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: واحد بسته‌بندی عسل به همت یک کارآفرین در این شهرستان به بهره‌برداری رسید که سالانه 5000 تن عسل را به‌صورت بسته‌بندی روانه بازار مصرف خواهد کرد.

داوود شاه ولدی، مدیر جهاد کشاورزی سلماس افزود: سالانه بیش از ۸۰ هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود که سهم این شهرستان از آن، بیش از 7000 تن است.
وی اضافه کرد : این واحد تولیدی که با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسیده، قادر است با سرمایه در گردش پنج میلیارد ریالی، سالانه 5000 تن عسل بسته بندی‌شده را روانه بازار کند که مجموع اشتغال‌زایی آن، ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.
وی بیان کرد: سلماس قطب اول تولید مرغوب ترین عسل در کشور است و بسته‌بندی عسل تولیدی این شهرستان از دغدغه‌های مهم مسئولان در این بخش به شمار می رود.
مدیر جهاد کشاورزی سلماس اظهار کرد: با بهره‌برداری از این واحد بسته‌بندی، امکان صادرات محصول عسل از شهرستان سلماس به خارج از کشور و نقاط مختلف کشور در قالب های استاندارد فراهم شد.
شاه ولدی گفت: هم اکنون بیش از 2000 زنبوردار و 3 شرکت تعاونی زنبورداری در سلماس فعالیت می‌کنند.
گفتنی است آذربایجان غربی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار کندوی مدرن و بومی است که موجب اشتغال دائم و فصلی بیش از ۱۱ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان شده است.
میانگین تولید از هر کندوی مدرن ۱۷ کیلوگرم و از کندوهای بومی ۵.۵ کیلوگرم بوده و در مجموع در سطح استان، یک میلیون و ۲۳۴ هزار کندوی مدرن و ۱۱۰ هزار کندوی بومی وجود داردکه بر اساس آخرین آمارگیری انجام یافته استان آذربایجان‌غربی با تولید ۲۷ درصد عسل کل کشور، چندین سال متوالی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

آخرین خبر آذربایجان غربی در اینستاگرام :
https://instagram.com/wazerbaijan_today