برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شکارچیان ۵ قطعه کبک در ابهر دستگیر شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شکارچیان ۵ قطعه کبک در ابهر دستگیر شدند

ایرنا/ رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: ۶ شکارچی متخلف غیربومی در حین شکار کبک در منطقه باشکند شهرستان سلطانیه از توابع استان زنجان از سوی محیط بانان ابهر دستگیر شدند.

محمدرضا مدنی، رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر اظهار کرد: روز جمعه ۱۲ آذرماه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر این شکارچیان غیرمجاز را که در قالب سه گروه(یک گروه چهار نفره و ۲ گروه یک نفره) مبادرت به شکار پرنده کبک کرده بودند، مشاهده و آنها را در دام قانون گرفتار کردند.
وی اظهار کرد: سه قبضه اسلحه شکاری ته پر دولول و تک لول مجاز(۲ قبضه دولول و یک قبضه تک‌لول)، به همراه قریب ۶۰ تیر فشنگ ساچمه، سه دستگاه چراغ قوه و لاشه پنج قطعه کبک از این شکارچیان خاطی دستگیر شده کشف و ضبط شد.
مدنی، با بیان اینکه این شکارچیان متخلف در مجموع مبلغ ۱۵ میلیون ریال جریمه به عنوان ضرر و زیان وارده به طبیعت و حیات وحش به حساب محیط زیست واریز کردند، تصریح کرد: متخلفان دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند تا از سوی قاضی مورد اعمال قانون قرار گیرند.
وی تاکید کرد: شکار غیرمجاز جانوران به لحاظ قانون جرم تلقی می شود و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده متخلف یا متخلفان برابر ضوابط قانونی نسبت به دستگیری آنان اقدام می‌کنند.
  
  

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today