برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عاملان قطع درختان در مریوان شناسایی شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عاملان قطع درختان در مریوان شناسایی شدند

ایرنا/ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت:‌ عاملان قطع درختان جنگلی در این شهرستان شناسایی و پرونده تخلف آنها به مراجع قضایی ارسال شده است.

آزاد نامداری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اظهار کرد: به دنبال گزارش مردم مبنی بر قطع درختان باارزش جنگلی روستای "که له وینجه"؛ ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی مریوان به محل اعزام و با همکاری اهالی روستا قصد دستگیری متخلفان را داشتند اما آنها با مشاهده ماموران و اهالی روستا از محل فرار کردند.
وی یادآور شد: از متخلفان در حین فرار یک دستگاه موتور سیکلت، اره موتوری، تبر و دیگر وسایل غیرمجاز ضبط و به اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان منتقل شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با تقدیر و تشکر از اهالی روستای "که له وینجه" گفت:‌ با گزارش به موقع اهالی این روستا و حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از قطع بیشتر درختان جنگلی این منطقه جلوگیری شد.
نامداری در ارتباط با پرونده دیگری نیز گفت: در پی دریافت یک گزارش دیگر از قطع درختان جنگلی در روستای باغان سه اکیپ از نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی بلافاصله به محل اعزام شدند.
وی افزود: بر اساس مشاهدات صورت گرفته درختان قطع شده از گونه های بلوط، چنار و افرا کیکم بود که ضمن حمل چوب آلات قطع شده به محوطه اداره، فرد خاطی با هویت "ع. ب" شناسایی و جهت تشکیل پرونده قضایی به اداره احضار شد.

۲ تن محموله چوب قاچاق کشف شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در ادامه از کشف و ضبط یک محموله چوب قاچاق در روستای سردوش خبر داد و گفت: روز گذشته در حین جنگل گردشی مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی یک محموله چوب قاچاق شامل گونه ممنوع القطع بید در اراضی جنگلی روستای سردوش کشف و ضبط شد.
نامداری با بیان اینکه این محموله به وزن تقریبی دو تن توسط ماموران یگان حفاظت بارگیری و به محوطه اداره منتقل شد، افزود: برای این تخلف، پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی از عموم مردم، دوستداران و همیاران طبیعت تقاضا کرد ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های تخریب و تصرف قطع چوب غیر مجاز و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online