برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرح تکمیل واکسیناسیون کرونا در یک‌هزار مسجد استان یزد آغاز شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
طرح تکمیل واکسیناسیون کرونا در یک‌هزار مسجد استان یزد آغاز شد

ایرنا/ جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: طرح تبیین اهمیت تکمیل واکسیناسیون همگانی در پیشگیری و مقابله با کرونا با تشکیل ۱۰ تیم تخصصی از بسیج جامعه پزشکی در یک‌هزار باب مسجد استان آغاز شد.

سرهنگ حسین زارع کمالی، جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: در اجرای این طرح اعضای تیم‌های تخصصی با حضور در مسجد نسبت به توجیه شهروندان در خصوص اهمیت واکسیناسیون همگانی فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در مرحله اول و دوم طرح سردار شهید قاسم سلیمانی بحث شناسایی بیماران و انجام واکسیناسیون عمومی در دستور کار بود و در مرحله سوم بحث اقناع و آماده سازی مردم برای تکمیل زنجیره واکسیناسیون برنامه ریزی شد.
جانشین فرمانده سپاه یزد تصریح کرد: در مرحله سوم امیدواریم با همراهی مردم به درصد قابل اطمینانی از واکسیناسیون عمومی برسیم و چرخه ویروس را در استان کنترل و قطع کنیم که همکاری مردم و همراهی مسئولان در این مورد  نیاز است.
زارع کمالی ادامه داد: سپاه با همکاری هیات امنای مسجد و تمامی پایگاه‌های مقاومت این آمادگی را دارد که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مسئول، تمامی ظرفیت و امکانات خود را برای آماده‌سازی و اقناع مردم در زمینه واکسیناسیون به کار گیرد.
طرح شهیدسلیمانی در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری مردم و مسوولان در قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹ آغاز شد و استان یزد با همدلی و پیگیری ماموریت‌های مرتبط، در این عرصه مهم پیشگام است.
این طرح ملی که با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت تمرکز اصلی آن بر برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام مشترک مناسب و به موقع در پیشگیری از کروناست، سه گام اساسی «مراقبت، حمایت و نظارت» را در بر دارد و هم‌اکنون با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس در استان در حال انجام است.
در حال حاضر ۸۶ درصد جمعیت هدف استان دُزمرحله نخست و ۷۲ درصد هر ۲ دز را دریافت کردند.
 

  
 

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today