برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پشت پرده آمار ۱۸ هزاری طلاق در البرز

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
پشت پرده آمار ۱۸ هزاری طلاق در البرز

باشگاه خبرنگاران/ رئیس کل دادگستری البرز گفت: دخالت خانواده طرفین، بیکاری و نبود درآمد کافی، عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی و اختلال روانی از جمله موارد متعدد درخواست طلاق در استان است.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست امسال، ۱۴۶۰ مراجعه به مراکز مشاوره خانواده انجام شده که درحدود ۱۳ درصد منجر به سازش شده است.
هریکندی گفت: دخالت خانواده طرفین، بیکاری و نبود درآمد کافی، عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی و اختلال روانی از جمله موارد متعدد درخواست طلاق در استان است.
او با اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در سطح استان البرز در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ و نیز سال ۹۹، افزود: شرایط کنونی و برطرف کردن زمینه‌های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاه‌های مسئول در استان برای کاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.
رئیس کل دادگستری البرز گفت: دادگستری کل استان در سال ۱۳۹۴ اقدام به ایجاد مراکز تخصصی مشاوره پیش از طلاق کرده است که هم اکنون علاوه بر کرج، در سه شهر فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در حال فعالیت است و سالانه به حدود ۶ هزار مراجعه کننده خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.
او افزود: این مراکز با فعالیت بیش از ۴۰ مشاور، سالیانه ۱۸ هزار جلسه مشاوره برای افرادی که به منظور طلاق مراجعه کرده اند برگزار می‌کنند که در حدود ۱۵ درصد موارد منجر به صلح و سازش می‌شود.

آخرین خبر البرز در اینستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday