برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعتراض انجمن معلمان فارس به برخورد با معلمان در تجمع اعتراضی فرهنگیان

منبع
بروزرسانی
اعتراض انجمن معلمان فارس به برخورد با معلمان در تجمع اعتراضی فرهنگیان

روزنو/ یک روز پس از تجمع سراسری معلمان در شهرهای ایران، انجمن صنفی معلمان استان فارس ضمن محکوم کردن برخوردهای ماموران با معلمان، سکوت مدیر آموزش و پرورش استان در این باره را «بسیار شرم‌آور و غیرقابل تحمل» خواند؛ همزمان گزارش‌هایی از برخی بازداشت‌شدگان روز گذشته منتشر شده است.

انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته استان فارس در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، «فحاشی» و «برخوردهای زشت و زننده» با معلمان در تجمع روز پنجشنبه را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی آنان شد.
این معلمان همچنین به سکوت خلیل عسکری، مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان فارس، «در حالی که همکاران وی جلوی دفترش مورد هتک حرمت و فحاشی قرار گرفتند» اشاره کرده و این سکوت را «بسیار شرم‌آور و غیرقابل تحمل» خواندند.
روز پنجشنبه در جریان برگزاری چهارمین تجمع سراسری معلمان در دو ماه گذشته، شماری از معلمان در شهرهای مختلف از جمله شیراز بازداشت یا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گفته شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، سه تن از بازداشت‌شدگان در استان فارس، به نام‌های مراد نوشادی، حمید عباسی و صادق پارسایی، و همچنین دو تن از تجمع‌کنندگان در بوشهر، به اسامی محسن عمرانی و محمود ملاکی، ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند.
همچنین دست‌کم یک معلم در مشهد، با نام خانوادگی گلزاریان، همچنان در بازداشت است و شماری از معلمان در اعتراض به بازداشت همکار خود روز جمعه در حیاط اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today