برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرح آمایش سرزمینی خوزستان پس از ۱۵ سال نهایی شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
طرح آمایش سرزمینی خوزستان پس از ۱۵ سال نهایی شد

باشگاه خبرنگاران/ استاندار خوزستان از نهایی شدن طرح آمایش سرزمینی خوزستان پس از ۱۵ سال و اجرایی شدن آن خبر داد.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان اظهار کرد: یکی از مسائلی که از سوی کارشناسان به منظور توسعه متوازن در کشور مطرح می‌شد ارائه یک سند آمایش سرزمینی بود.
او افزود: حالا این سند پس از ۱۵ سال نهایی شده که پایه کار است و باید برنامه ریزی‌ها و اهداف توسعه استان بر همین اساس پیش برود.
خلیلیان می‌گوید: اگر بخواهیم از وضع موجود به سمت یک موقعیت مطلوب حرکت کنیم و در وضعیت شهروندان خوزستانی به لحاظ مادی و معنوی نیز بهبودی حاصل شود لازم است که بر اساس این طرح پیش برویم.
به گفته استاندار خوزستان در طرح آمایش سرزمینی توسعه پایدار و ملاحظات محیط زیستی کاملا در نظر گرفته شده، قلمرو‌ها مشخص و یک سند راهبردی برای توسعه استان تدوین شد که منبع تمام اقدامات است.
این مقام مسئول همچنین یادآور شد که به جهت طولانی شدن نهایی ممکن است در حال حاضر و با توجه به وضعیت تحریم‌ها نیاز باشد که ملاحظاتی در این سند مد نظر قرار بگیرد.
صادق خلیلیان گفت: دستگاه‌ها نیز ظرف ۲ هفته فرصت دارند که موارد مورد انتقاد خود را به سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان اطلاع دهند.
او افزود: ممکن است نیاز باشد تا پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی یک سند اصلاحی یا پیوست اصلاحی به آن اضافه شود، اما نباید سند اصلی مخدوش شود و پایه و ظرفیت کار باشد.


آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today