logo

کشف ۱۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در پارس‌آباد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشف ۱۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در پارس‌آباد

ایرنا/ مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پارس آباد از کشف ۱۲ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال"بیت‌کوین" غیرمجاز و قاچاق در این شهرستان خبر داد.

پرویز اخوان، مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پارس آباد در این باره اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش‌ مبنی بر فعالیت مجرمانه فردی در رابطه با تولید ارز دیجیتال در یکی از محلات شهر پارس آباد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران شرکت برق قرار گرفت.
وی افزود: ماموران شرکت برق پس از بررسی های لازم و اطمینان از فعالیت مجرمانه با هماهنگی عوامل نیروی انتظامی و اخذ دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی با بیان اینکه تعداد ۱۲ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز غیرمجاز از محل کشف و جمع آوری شد، بیان کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.
او بیان کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب و باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می‌شود.
اخوان اضافه کرد: با توجه به اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد برای همین افراد سودجویی که با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند، مجرم شناخته شده و با آنها بدون اغماض برخورد خواهد شد.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان پارس آباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه فوریت های برق (۱۲۱) گزارش دهند.
  
  

آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today