نماد آخرین خبر

بازدید استاندار کردستان از پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران

منبع
فارس
بروزرسانی
بازدید استاندار کردستان از پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران

فارس/ استاندار کردستان از پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه اجرا و مشکلات این پروژه قرار گرفت.

آوات کریمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران ظهر امروز در جریان بازدید استاندار کردستان از پروژه بیمارستان 100 تختخوابی کامیاران اظهار کرد: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران در زمینی به مساحت حدود ۵ هزار مترمربع در حال اجرا است.
وی گفت: این پروژه جز پروژه‌های ملی است و قرار است در ۱۰ هزار مترمربع در چند طبقه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کریمی با بیان اینکه تا چند سال پیش پروژه‌های بیمارستانی توسط راه و شهرسازی اجرا می‌شد خاطرنشان کرد: الان اجرای این پروژه‌ها به شرکت مادر تخصصی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت درمانی واگذار شده است.
وی عنوان کرد: شرکت بارز پیمانکار اجرای این پروژه است که کار را شروع کرده و در مرحله خاکبرداری است و تا حدودی هم کارهای اجرایی را شروع کرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران خاطرنشان کرد: زمین این پروژه دارای کاربری کشاورزی و اوقاف و اراضی ملی است که بر اساس موافقتنامه اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌ای سال ۹۹ از محل منابع عمومی تا پایان ۱۴۰۰ اعتباری در حدود ۱۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
کریمی عنوان کرد: اعتبار در نظرگرفته این پروژه بری سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۷ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که به دلیل حجم عملیات اجرایی این اعتبارات ناچیز باعث توقف پروژه می‌شود.
وی عنوان کرد: تاکنون برای مطالعات پیمانکار پروژه شامل صورت وضعیت و اقساط پیش پرداخت و تعدیل در حدود ۱۲۰ میلیارد پرداخت نشده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران به مشکلات اولیه این پروژه هم گریزی زد و گفت: از مشکلات اصلی پروژه در مرحله اولیه تامین زمین بود که ۳۹ هزار مترمربع از اراضی ملی در مالکیت راه و شهرسازی بود و مقرر شد در سال 99 با پرداخت مبلغ کارشناسی ۶۶۰ میلیارد ریال این زمین به دانشگاه واگذار شود.
کریمی عنوان کرد: مشکل دیگر این پروژه اخذ مجوز از شهرداری است که در مرحله نخست ۴۰ میلیارد ریال مطالبه شده که با رایزنی فراوان این مبلغ به ۸ میلیارد ریال کاهش یافت که منوط به پرداخت فوری از سوی دانشگاه شد اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های شرکت مادر تخصصی تاکنون تحقق پیدا نکرده است و در صورت عدم پرداخت تا پایان امسال به مبلغ اولیه خود بازخواهد گشت.
وی به قدمت ۳۰ ساله بیمارستان فعلی کامیاران و مستهلک بودن آن اشاره کرد و گفت: بیمارستان در شرایط مستهلک بدی قرار گرفته و هر میزان برای بازسازی آن هزینه شود ارزش ندارد و با توجه به نیازهای امروز احداث این بیمارستان از نیازهای ضروری شهرستان است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران تصریح کرد: کامیاران با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت و قرارگیری در بین دو استان نیاز اساسی به بیمارستان دارد چرا که هر روز با بیماران ترومایی مواجه هستیم و امیدواریم این پروژه بیمارستانی در بازه ۲ ساله از سوی شرکت مادر تخصصی به مرحله بهره‌برداری برسد.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online