برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تداوم آلودگی هوا در استان کرمان تا ۲ روز آینده

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تداوم آلودگی هوا در استان کرمان تا ۲ روز آینده

ایرنا/ مدیرکل محیط زیست استان کرمان در پی ورود توده‌های گردوغبار و ریزگرد به مناطق شمالی این استان، پیش‌بینی کرد این وضعیت طی ۲ روز آینده ادامه داشته باشد.

طالب خالوی، مدیرکل محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی روز گذشته هواشناسی و وزش توفان در مناطق کویری شرق کشور، از صبح امروز دوشنبه شاهد ورود ریزگردها و گرد و خاک به مناطق شمال استان کرمان هستیم که منجر به محدودیت و تعطیلی برخی فعالیت ها در بعضی شهرستان های استان شده است.
وی بیان کرد: شهرستان های زرند، راور و انار با شاخص بیش از ۴۰۰ در کانون آلودگی هوا قرار دارند، که باعث شد در زرند ادارات و بانک ها از ساعت ۱۱ تعطیل شوند و در انار و راور و همچنین بخش شهداد نیز محدودیت ها منطبق با شرایط اضطرار آلودگی ها اعلام شود.
وی با اشاره به تاخیر در اعلام محدودیت ها و تعطیلی تاکید کرد: مبنای تعطیلی و محدودیت رسیدن شاخص آلودگی به بالای ۳۰۰ است و در برخی شهرستان‌ها این وضعیت به‌تدریج بدتر شد و ظهر امروز به فرمانداری ها برای اعمال تعطیلی و محدودیت شرایط بد آب و هوایی اعلام شد که در ساعات غیر اداری بود.
خالویی افزود: این اختیار به کمیته های شهرستانی اضطرار شرایط آلودگی هوا نیز داده شده تا فرمانداران بر اساس میزان شاخص آلودگی محدودیت ها را برقرار کنند.
وی ادامه داد: در ۲ شهرستان کوهبنان و بم تا ظهر امروز مشکل خاصی وجود نداشت؛ اما از عصر با ورود ریزگردها و گرد و خاک وضعیت شاخص هوای این مناطق نیز به سمت خطرناک رفته است.
خالویی با اشاره به تداوم‌ گرد و غبار و ریزگردها در مناطق شمالی کرمان تا 2 روز آینده، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی به صورت مستمر رصد و پایش می شود و در صورتی که فردا شاخص ها به حد خطرناک برسند، شرایط به کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا برای تصمیم گیری اعلام می شود.
وی ادامه داد: در شهر کرمان با وجود گرد و خاک، شرایط به وضعیت خطرناک نرسید تا محدودیت و تعطیلی اعلام شود.
خالویی گفت: ۱۱ ایستگاه در استان کرمان کار رصد و پایش آلودگی آب و هوا را انجام می دهند.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman_akhbar