برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کشف بیش از ۶ تن سیم مسی از مالخران در مرکزی

منبع
فارس
بروزرسانی
کشف بیش از ۶ تن سیم مسی از مالخران در مرکزی

فارس/ مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از کشف بیش از ۶ تن سیم مسی در استان طی مانور بزرگ ضربتی بین‌دستگاهی خبر داد.

مصطفی دهقانی، مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای سرقت‌ها و آسیب به بیت‌المال و شبکه‌های برق و خسارت‌های ناشی از این سرقت‌ها به لوازم برقی مردم استان، این امر به دغدغه اصلی مسئولان امنیتی و قضایی و انتظامی استان تبدیل شده است لذا در همین راستا مصوبه کمیته پیشگیری از سرقت استان برگزاری مانورهای ضربتی برای جمع‌آوری مراکز غیرمجاز ضایعاتی و برخورد با مال‌خرها بوده که از ابتدای سال جاری شروع شد.
وی گفت: طی این  مانور ضربتی مشترکی که با ۷ اکیپ ۷ نفره با حضور شرکت‌های آبفا مرکزی، گاز، مخابرات و برق باختر، نیروگاه و راه و شهرسازی برگزار شد، ۳۹ مرکز خرید سیم و کابل سرقتی در استان شناسایی و بزرگ‌ترین حلقه زنجیره مال‌خرها شناسایی و بیش از ۶ تن سیم مسی با ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کشف و ۸ مالخر در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.
وی اعلام کرد: بعد از اخذ مجوزهای قضایی در خصوص سیم‌های مسروقه تمامی سیم‌ها به ستاد شرکت منتقل شد.
دهقانی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان نیز کشفیاتی از تجهیزات مسروقه مربوط به حوزه فعالیت داشتند که شناسایی و مراتب قضایی آن در حال پیگیری است.
وی یکی از اولویت‌های کاری شرکت‌های توزیع برق را پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقین و مال‌خران در حوزه تجهیزات برق با همکاری نیروهای خدوم انتظامی عنوان کرد و افزود: در این راستا از مردم درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به شماره تماس ۱۲۱ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ شرکت توزیع برق استان مرکزی اطلاع دهند.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today