برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دریای مواج و خطر سیلاب در هرمزگان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
دریای مواج و خطر سیلاب در هرمزگان

صدا و سیما/ امروز در ساعات صبح وضعیت جوی نسبتا پایدار و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی مورد انتظار است.

مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: پدیده غالب در ساعات صبح در سواحل خلیج فارس مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی خواهد بود.
حمزه نژاد افزود: فعالیت سامانه مونسونی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر‌های همرفتی، در ارتفاعات استان، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود. توصیه می‌شود با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، در ساعات بعد از ظهر از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه بشاگرد خودداری شود.
وی گفت: طی امروز دریا با وزش باد‌های شرقی-جنوب شرقی (در محدوده ۳۰ کیلومتر در ساعت) کمی مواج خواهد بود؛ و از اواخر امشب تا روز سه شنبه دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق شرقی خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب شرقی مواج پیش بینی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.
حمزه نژاد افزود: از لحاظ دمایی طی امروز موقتا افزایش یک تا دو درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود. در روز‌های ابتدایی هفته آینده از شدت گرما کاسته خواهد شد.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today