برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساخت دو هزار هکتار گلخانه در استان فارس

منبع
مهر
بروزرسانی
ساخت دو هزار هکتار گلخانه در استان فارس

مهر/ رئیس جهاد کشاورزی فارس از هدف گذاری برای احداث بیش از ۲ هزار هکتار گلخانه در این استان خبر داد.

مجتبی دهقان‌پور، رئیس جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه بنا به دستور استاندار فارس توسعه یک‌هزار هکتاری کشت‌های گلخانه‌ای برای امسال در این استان هدف گذاری شده است، اظهار کرد: امسال تاکنون متقاضیان احداث ۲ هزار و ۲۱۴ هکتار گلخانه در فارس شناسایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه این سطح از توسعه گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده علی‌رغم ابلاغ سهمیه تنها ۲۰۰ هکتاری برای توسعه گلخانه‌ها در سال جاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی به این استان است، عنوان کرد: نزدیک به یک‌هزار هکتار از طرح‌های مذکور از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رئیس جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: ستاد ویژه گلخانه‌ها در استان به ریاست استاندار و با مشارکت جدی و تعامل سازنده تمام دستگاه‌های مرتبط و با محوریت سازمان جهاد کشاورزی این استان تشکیل شده و با برگزاری منظم و مستمر جلسات، ستاد روند پیشرفت پروژه‌ها را رصد و پایش می‌کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون طرح ۴۳ هکتار گلخانه سبزی و صیفی و ۲۲ هکتار سایبان کشاورزی باغ‌ها در فارس به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: امسال تاکنون ۳۲۲ طرح، به مساحت ۳۰۷ هکتار، برای اخذ تسهیلات به میزان ۲۲ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال عمدتاً به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online