برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تمجید جهانی از ستاره بلندقامت ملکانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تمجید جهانی از ستاره بلندقامت ملکانی

ایسنا/ فدراسیون جهانی والیبال(FIVB)، والیبالیست شایسته ملکانی آذربایجان‌شرقی را مورد تمجید قرار داده و این بازیکن را یکی از بهترین های جام باشگاه‌های جهان دانست.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان ۲۰۲۲ از چهارشنبه، ۱۶ آذر با حضور ۶ تیم در دو گروه مقدماتی آغاز می‌شود که تیم پیکان به عنوان تنها نماینده ایران در گروه دوم این مسابقات، با تیم‌هایی از برزیل و ایتالیا به رقابت خواهد پرداخت.
فدراسیون جهانی والیبال، در گزارشی نام ۶ بازیکن برتر و تاثیرگذار در رقابت های قهرمانی باشگاه‌های جهان را اعلام کرد که نام امین اسماعیل‌نژاد در بین بازیکنان اعلامی به چشم می‌خورد، ستاره ملی‌پوش ملکانی والیبال کشورمان به عنوان یار کمکی (قرضی) قهرمان آسیا را در این مسابقات همراهی خواهد کرد.
در گزارش فدراسیون جهانی والیبال در رابطه با اسماعیل‌نژاد نوشته شده است: "امین اسماعیل‌نژاد قطعا مقتدرترین بازیکن لیست پیکان است که قرار است خودش را در جام باشگاه‌های جهان نشان بدهد.
قدرت این پشت خط‌ زن ۲۵ ساله به عنوان بازیکن کلیدی تیم ملی ایران در لیگ ملت‌ها (که به عنوان دومین بازیکن امتیازآور مرحله مقدماتی انتخاب شد) و قهرمانی جهان به سرخط خبرها تبدیل شد.
اسماعیل‌نژاد همچنین یکی از اعضای تیم ایران بود که توانست قهرمان آسیا ۲۰۲۱ شود. اگر به عقب برگردیم او در قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ و قهرمانی آسیا زیر ۲۳ سال آسیا  در سال ۲۰۱۷ کمک کرد تا ایران قهرمان این مسابقات شود.
علاوه بر این به عنوان بازیکن شهداب یزد به مدال برنز جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۱ و مدال طلای لیگ ایران در سال ۲۰۲۲ دست پیدا کرد. همچنین به عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شد.
اسماعیل‌نژاد در ابتدای فصل جاری لیگ ایران به پاس گرگان پیوست اما به صورت قرضی برای پیکان در جام باشگاه‌های جهان بازی خواهد کرد.
فیلیپ روکر از والی رناتا برزیل، متی کازیسکی از ترنتینو ایتالیا، میگل آنخل لوپز از سادا کروزیرو برزیل، سیمونه جیانلی از پروجا ایتالیا و ویلیام آرخونا از ایتامبه میناس برزیل دیگر بازیکنانی بودند که مورد توجه فدراسیون جهانی والیبال قرار گرفتند.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today