نماد آخرین خبر

۸۸ درصد ناوگان تاکسیرانی اهواز بالای ۱۰ سال عمر دارد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
۸۸ درصد ناوگان تاکسیرانی اهواز بالای ۱۰ سال عمر دارد

تسنیم/ سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: ۸۸ درصد ناوگان تاکسیرانی اهواز بالای ۱۰ سال عمر دارند که نشان می دهد طی سالهای اخیر نه تنها به نوسازی توجهی نشده است برای توسعه ناوگان نیز فعالیتی هم صورت نگرفته است.

امیر صفی خانی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه روزانه در شهر اهواز حدود دو میلیون نفر سفر انجام می شود، اظهار کرد: اهواز دارای یک هزار و 945 تاکسی و ون حمل و نقل عمومی درون شهری است که در حالت استاندارد و با توجه به میزان جمعیت باید حداقل 10 هزار تاکسی داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید از تسهیلات نوسازی در راستای توسعه سازمان بهره برداری می‌کردیم، گفت: طی 10 سال گذشته فقط 220 دستگاه را نوسازی کردیم، 88 درصد ناوگان تاکسیرانی اهواز بالای  10 سال عمر دارند که نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر نه تنها به نوسازی توجهی نشده است برای  توسعه ناوگان نیز فعالیتی هم صورت نگرفته است.
صفی خانی بیان کرد: برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز باید به رانندگان تسهیلات کم‌بهره با اقساط بلندمدت داده شود و علاوه بر آن سهمیه نوسازی ناوگان را مسئولان استان پیگیری کنند تا سهمیه ویژه‌ای را به اهواز اختصاص بدهند.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: در جلسه شورای عالی ترافیک کشور که مهرماه برگزار شد که در آن جلسه 100 دستگاه ون به اهواز اختصاص داده شد و شهرداری اهواز نیز در فاز اول مبلغ اولیه جهت 50 ون را واریز کرده که طی روزهای آینده 15 دستگاه آن وارد شهر می‌شوند.
وی با بیان اینکه برای نوسازی باید بانک‌ها و صنایع استان وظیفه اجتماعی خود را برای شهر انجام بدهند تا شاهده پیشرفت شهر باشیم، گفت: نباید صرفًا این بار بر دوش شهرداری اهواز قرار باشد، برای توسعه ناوگان تاکسیرانی اهواز حداقل دو هزار دستگاه دیگر نیاز است.
صفی خانی با اشاره به طرح های نوین این سازمان اظهار کرد: با همکاری سازمان فاوا پروژه پرداخت آنلاین کرایه تاکسی از روز شنبه در یک خط به شکل پایلوت انجام و اجرا می‌شود.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز افزود: در این طرح مسافر در صورت نبود پول نقد و حتی کارت بانکی می‌تواند از طریق اسکن کد هزینه خود را پرداخت کند.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today