logo

دلیل نوسان قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی طی هفته اخیر چیست؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دلیل نوسان قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی طی هفته اخیر چیست؟

ایسنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به نوسان قیمت گوشت مرغ در بازار استان گفت: تاکنون قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کننده به قیمت تنظیم بازار نرسیده است.

محمد محمدزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کننده ۶۳ هزار تومان و قیمت خرید مرغ زنده از تولید کننده ۴۳ هزار تومان است که هیچ گاه به این سقف از قیمت خرید نرسیده ایم.
وی افزود: کاهش مصرف گوشت مرغ سبب شده تا مشکل مازاد بر نیاز مصرف به وجود آید که نتیجه آن کاهش قیمت مرغ زنده و متضرر شدن مرغدار است.
محمدزاده ادامه داد: در همین رابطه دستورالعملی صادر شد تا اتحادیه ها اقدام به خرید مرغ کنند در نتیجه قیمت مرغ تاحدودی افزایش یافت.
وی بیان کرد: در یکی از روزهای هفته گذشته، اتحادیه ها نسبت به قیمت مرغ اعتراض داشتند و در آن روز خریدی انجام ندادند که نتیجه آن کاهش قیمت گوشت مرغ بوده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قیمت گوشت مرغ در بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد، گفت: اگر خرید و حمایت های دولتی انجام شود قیمت مرغ در بازار تا حدودی افزایش خواهد یافت و جلوی متضرر شدن تولیدکننده نیز گرفته خواهد شد.
گفتنی است میزان مصرف گوشت مرغ در استان حدود ۵۰ تن و در بجنورد ۲۰ تا ۲۵ تن در روز است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today