برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مصرف سرم و آنتی‌بیوتیک در کاشان برابر با مصرف دو استان!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مصرف سرم و آنتی‌بیوتیک در کاشان برابر با مصرف دو استان!

ایسنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مصرف سرم و آنتی‌بیوتیک در منطقه کاشان به اندازه مصرف دو استان است و رسانه‌ها باید عوارض این پدیده را برای مردم اطلاع رسانی کنند، زیرا  مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک منجر به مقاومت‌های میکروبی می‌شود.

کورش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: توزیع عادلانه خدمات به روستا یکی از اهداف ماست که برای اجرای شش پروژه بهداشتی در مناطق محروم، ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه تصویب شده و تاکنون ۹۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و برای تخصیص باقی مانده این بودجه، در حال پیگیری هستیم.
وی تصریح کرد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان، با وجود ۷۰۰ تخت، طبق آمار ۱۸۲ هزار بیمار را پذیرش کرده که برای هشت هزار عمل جراحی انجام شده و دو هزار نفر  نیز در بخش مراقبت‌های ویژه آن بستری شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بنابر قانون، ۱۰ درصد از هزینه بستری در بیمارستان توسط بیمار پرداخت می‌شود که برای بیماران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، این مبلغ در تعهد سازمان تأمین اجتماعی است و تأخیر در پرداخت آن، مشکلاتی برای منابع درآمدی بیمارستان شهید بهشتی کاشان ایجاد کرده است.
ساکی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۱۵۵۰ میلیارد ریال از سازمان تأمین اجتماعی طلب دارد که اگر نصف این مبلغ هم به موقع پرداخت شود، خدمات بهتری ارائه شده و مشکلات کمتری بر مردم و کادر درمان تحمیل می‌شود.
همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اجرای قانون، مهم‌ترین اصل کار ماست و در راستای مبارزه با پدیده زیرمیزی، دو پزشک متخلف شناسایی شدند که یک پزشک از دانشگاه اخراج شده و حکم دومین پزشک نیز در مرحله تجدیدنظر است.
عباس آزادی افزود: نظارت بر بیمارستان‌های دولتی ۲۶ مورد، بازرسی از بیمارستان‌های خصوصی ۱۷ مورد، بازرسی از ۱۸۵ مطب پزشکان عمومی، ۴۶ مورد بازرسی از مطب‌های دندانپزشکی و ۶۵ مورد مرکزهای سوءمصرف مواد مخدر انجام شده است.
وی اظهار کرد: بازرسی از ۴۵ مرکز ارائه خدمات پرستاری و مشاوره و چهار مرکز تصویربرداری از دیگر اقدام‌های این معاونت در سال جاری بوده است و پرونده ۲۹ مورد دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان مورد بازرسی قرار گرفت و به دادگاه فرستاده شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: با هدف ترویج زایمان طبیعی، مرکز خدمات ناباروری از بیمارستان شهید بهشتی به مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) منتقل شده و به زودی مرکز سطح دو خدمات ناباروری در بیمارستان ثامن‌الحجج آران و بیدگل راه‌اندازی خواهد شد.
آزادی گفت: مصرف سرم و آنتی‌بیوتیک در منطقه کاشان به اندازه مصرف دو استان است و رسانه‌ها باید عوارض این پدیده را برای مردم اطلاع رسانی کنند، زیرا  مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک منجر به مقاومت‌های میکروبی می‌شود و عواقب بلند مدت آن، هزینه‌های سنگینی را بر سلامت مردم تحمیل خواهد کرد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today