برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مرکز نگهداری اوتیسم همدان نیازمند مشارکت خیران

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مرکز نگهداری اوتیسم همدان نیازمند مشارکت خیران

باشگاه خبرنگاران/ مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان گفت: راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از کودکان و افراد دارای اختلال اوتیسم یکی از نیاز‌های ضروری استان است.

داوود پناهی، مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان با بیان اینکه کودکان با اختلال طیف اوتیسم سه نارسایی اساسی دارند، اظهار کرد: این نارسایی‌ها شامل، نارسایی‌های مهارت اجتماعی، مشکلات ارتباطی، حسی و کلامی و رفتار‌های غیرعادی یا کلیشه‌ای است.
او تصریح کرد: عدم برنامه ریزی درست و اعطای اعتبار در زمان مقرر منجر به این شده که تنها ۳۰ درصد از بیماران خاص متقاضی وام، این تسهیلات را دریافت کنند و مشکلاتی مانند فرزندپروری، مشکلات خواهران و برادران که بیش از هر کس در این شرایط به لحاظ روحی و روانی آسیب می‌بینند با مشکلات مالی خانواده که به سبب هزینه‌های درمانی بالا بروز می‌کند، گره بخورند.
مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان با اشاره به اینکه مشکلات روابط زناشویی که نشأت گرفته از پایین آمدن توان روحی، روانی و اقتصادی خانواده درگیر با این اختلال است نیز از دیگر مشکلات فراوان خانواده‌های اوتیسم است؛ از کمبود‌های خدمات درمانی و حمایت نشدن از خانواده‌های اوتیسم سخن گفت.
پناهی با بیان ایکه در شرایط اقتصادی موجود، کمبود‌های خدمات درمانی، آموزشی و حمایتی مناسب منجر شده تا این چالش‌ها و مشکلات به مرور افزایش یابند؛ افزود: ما یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات خانواده‌های اتیسم نگرانی از آینده فرزندشان است.
او تاکید کرد: اگر روزی به دلیل بیماری یا مشکلات فرزندان دیگر یا هر دلیل دیگری، به صورت کوتاه مدت یا طولانی مدت دیگر توان نگهداری از فرزندان خود را نداشته باشند و یا مهمتر از آن اینکه، بعد از نبود پدر و مادر چه کسی می‌خواهد از فرزند بیمار آن‌ها نگهداری و مراقبت کند، تمام دغدغه‌های این والدین را دربرگرفته است.

مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان با بیان اینکه اوتیسم یک اختلال مادام العمر است؛ گفت: کودکان و افراد اوتیسم به دلیل عدم درک درست از اتفاقات پیرامون خود بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است مورد سو استفاده قرار گیرند؛ اوتیسم اختلالی مادام العمر است و فرد اوتیسم تا پایان عمر خود نیاز به مراقبت و نگهداری دارد؛ بدین ترتیب می‌توان گفت که راه اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از کودکان و افراد دارای اختلال اوتیسم امری ضروری است.
پناهی با تاکید بر اینکه ایجاد و راه اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از کودکان و افراد دارای اختلال اوتیسم یکی از نیاز‌های ضروری اساسی و خانواده‌های اوتیسم استان همدان است؛ افزود: به معنای واقعی راه اندازی این مرکز، آبی بر آتش دل این خانواده‌ها خواهد بود.
او در این زمینه خواستار ورود جدی خیران شد و گفت: با پای کار آمدن خیران و مسئولین دلسوز و آینده نگر امیدواریم نیاز و خواسته‌های خانواده‌های اوتیسم به سرانجام برسد و مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از کودکان و افراد دارای اختلال اوتیسم در استان راه اندازی شود.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today