برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حذف نقاط حادثه‌خیز در خروجی محور جیرفت - بافت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
حذف نقاط حادثه‌خیز در خروجی محور جیرفت - بافت

باشگاه خبرنگاران/ معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: تا کنون ۲۰ کیلومتر از محور کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه انجام شده است.

وحید میرافضلی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اظهار کرد: در قالب تجمیع ماشن آلات راهداری از اداره کل راهداری جنوب کرمان و توان ماشین آلاتی اداره جیرفت در مبادی ورودی و خورجی این شهرستان در حوزه محور جیرفت - بافت این طرح با جدیت آغاز شده است. 

او افزود: با توجه به آمار و بررسید‌های ترافیکی صورت گرفته بیشترین تصادفات و حوادث در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد که با همین تحلیل نیاز دانستیم که اقدامات ایمنی را در این مناطق ۳۰ کیلومتری تشدید و بیشتر کنیم که خوشبختانه کار ایمن سازی با جدیت در حال انجام است.

میرافضلی بیان کرد: با استقرار ۲۵ دستگاه راهداری در محور بزرگراهی جیرفت - بافت و مشارکت ۳۰ نفر نیروی راهدار طرح راه سردار با جدیت تمام در حال انجام است و تا کنون ۲۰ کیلومتر از محور کار ایمن سازی و حذف مناطق پر خطر حاشیه راه انجام شده است.

وی از اجرای این طرح در شهرستان منوجان هم خبر داد و افزود: با ارسال دستگاه‌های راهداری به شهرستان کهنوج به زودی عملیات ایمن سازی در قالب طرح راه سردار انجام خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان ادامه داد: با ایجاد شانه مناسب و شیب شیروانی در هر صورت که خطای راننده و نقص فنی خودرو اتفاق بیفتد در این شرایط زمینه‌ای فراهم شود تا خودرو با وضعیت مناسب تری به خارج از محور هدایت و از واژگونی، برخود با جسم صلب حاشیه راه و واژگونی و در نتیجه آسیب شدید به راننده پیشگیری شود.

میرافضلی بیان کرد: ان شاالله با اجرای این طرح در مدت ۶ ماه در جنوب کرمان شاهد کاهش تلفات انسانی به جهت خروج احتمالی خودرو‌ها از محور باشیم.
وی با بیان اینکه سعی بنده و همکاران در مجموعه راهداری بر ایجاد بستر تردد ایمن در جاده‌ها است گفت: عوامل انسان و خودرو بایستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد چرا که تنها اقدامات ما در جاده‌ها نمی‌تواند تضمین کاهش تلفات انسانی را در جاده‌ها داشته باشد.

آخرین خبر کرمان در اینستاگرام :
Instagram.com/kerman__akhbar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره