برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وضعیت آشفته‌بازار نان در استان قزوین

منبع
فارس
بروزرسانی
وضعیت آشفته‌بازار نان در استان قزوین

فارس/ یک سال بعد از اجرای طرح هوشمندسازی و اصلاح پرداخت یارانه آرد و نان، شرایط مطابق پیش‌بینی طراحان این پروژه پیش نرفت تا جایی که این روزها نان و تامین آسان و با کیفیت آن به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است.

مصیب بهرامی، رئیس اتحادیه نانوایان قزوین اظهار کرد: با توجه به شروع فصل تابستان و مهاجرت کارگران فصلی به استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند تقاضای نان از سوی مصرف‌کنندگان چند برابر شده و این موضوع خود یکی از دلایل کمبود نان در استان است.
بهرامی ادامه داد: استان قزوین هزاران اتباع خارجی را در خود جای داده که آن‌ها از کارت‌های عابر بانک محروم بوده و نانوا مجبور به فروش نان با پول نقد می‌باشد و این امر موجب ناهماهنگی بین مصرف آرد و تراکنش مشترکین شده و آرد کمتری به نانوا تعلق می‌گیرد.
رئیس اتحادیه نانوایان در ادامه خاطرنشان کرد: با آزادسازی یارانه اقلام خوراکی همچون روغن، تخم مرغ و ... و گرانی گوشت و مرغ و ماهی و ... تقاضای مردم برای خرید نان افزایش چشمگیری یافته است که در کمبود نان و ایجاد صف‌های طولانی در میان نانوایی‌ها نقش زیادی دارد.
وی با اشاره به اینکه یک چهارم سهمیه آرد نانوایی‌های استان قزوین را در این ماه کم کرده‌اند، گفت: به دلیل تراکنش‌های نامتعارف نانوایان و ناهماهنگی میان فروش نان و تراکنش مشترکین بالغ بر یک چهارم سهمیه آرد نانوایان قزوینی کم شده است.
بهرامی ضمن اشاره به اینکه کم کردن سهمیه آرد نانوایان نادرست و غیر منطقی است، اذعان کرد: نانوای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود و نهایتا جریمه پرداخت می‌کند، این در حالی است که دود اصلی آن به چشم مردم می‌رود چون کم کردن سهیمه آرد نانوایی موجب کمبود نان و ایجاد صف‌های طولانی می‌شود.
بهرامی در پایان گفت: امیدواریم با همت مسئولین ذیربط مشکلات حوزه آرد و نان نیز مرتفع و خدمت‌رسانی به مردم مطلوب شود.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today