زیرساخت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان فارس ایجاد شد

مهر/ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی خبر داد.
وحید خداپرست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در خصوص این خبر بیان کرد: ترمینال و زیرساخت مورد نیاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک با بیش از 4 هزار و ۵۵۰ ترمینال فعال فروشگاهی در سطح این استان ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اجرایی شده است.
خداپرست، جزئیاتی از مشوقهای این طرح از جمله استفاده از اعتبار یارانه ماه آینده خانوارها، بهرهمندی از نرخهای قبلی اقلام کالایی موجود در این طرح و افزایش ۲۰ درصدی یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی ارائه کرد و گفت: شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر فرد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس عنوان کرد: شهروندان برای اطلاع از نام و آدرس فروشگاههای طرف اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح این استان میتوانند اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار را به صورت رایگان نصب کرده و همچنین با شمارهگیری کد دستوری «ستاره ۵۰۰ ستاره ۱۴۶۳ مربع» از میزان اعتبار خرید خود آگاه شوند.
خداپرست با اعلام این خبر که سایر خانوارهای یارانهبگیر نیز بهزودی امکان بهرهمندی از طرح کالابرگ الکترونیکی را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: زمان اجرای این طرح برای سایر مشمولین دهکهای یک تا سه نیز در آینده اطلاعرسانی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خانوارها میتوانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند و استفاده از این طرح برای همه مشمولین اختیاری است، گفت: در این طرح کارت جدیدی صادر نمیشود و همه کارتهای بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده خواهد بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: خرید اعتباری در قالب اجرای این طرح برای مایحتاج ضروری خانوارها و ۱۱ قلم کالای اساسی از جمله شیر کمچرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است.