برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار شهردار دوگنبدان درخصوص ورودی کوی آفتابگردان

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار شهردار دوگنبدان درخصوص ورودی کوی آفتابگردان

فارس/ شهردار دوگنبدان نسبت به خرید اراضی قطعه‌بندی‌شده بدون سند مالکیت در جبهه شرقی و غربی ورودی کوی آفتابگردون (قبل از کوچه یکم شرقی و یکم غربی) که به‌صورت غیرقانونی قطعه‌بندی، تفکیک و فروخته می‌شود، هشدار داد. 

رضا قشقایی، شهردار دوگنبدان اظهار کرد: برخی افراد سودجو اقدام به خرید و فروش اراضی ورودی آفتابگردون می کنند و این اراضی هم اکنون تحت مالکیت شهرداری دوگنبدان است.
وی بیان کرد: خرید اراضی قطعه بندی شده بدون سند مالکیت در جبهه شرقی و غربی ورودی کوی آفتابگردون (قبل از کوچه یکم شرقی و یکم غربی) بصورت غیرقانونی قطعه بندی، تفکیک و فروخته می شود که این امر غیرقانونی است.
شهردار دوگنبدان تصریح کرد: از مشاورین املاک و مردم فهیم شهر دوگنبدان انتظار می رود از خرید و فروش اراضی فاقد سند ثبتی در محدوده شهری و بدون از استعلام کاربری و مطابقت سند ثبتی با طرح تفضیلی جدا خودداری کنند.
قشقایی عنوان کرد: هر نوع نقل و انتقال اعم از عادی، تفکیک، افراز، صدور سند وکالتی و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده قانونی شهر بدون طی مراحل قانونی ممنوع است.
وی گفت: فروش اراضی در قالب سهام، فیش و برگه های وکالتی با عناوینی از قبیل باغ شهر، گلخانه و غیره با هدف فرار از قانون صورت می گیرد.

شهردار دوگنبدان با اشاره به طرح بازنگری شهر دوگنبدان مصوب دیماه ۱۳۹۴ تعیین و ابلاغ محدوده و حریم شهر خاطرنشان کرد : ارائه هرگونه خدماتی مانند انشعاب های آب، برق، گاز، جدولگذاری و غیره خارج از محدوده شهر به اراضی و املاک فاقد پروانه از سوی دستگاه های اجرایی، خدماتی ممنوع است و هرگونه الحاق به محدوده شهری با بازنگری طرح جامع بازنگری طرح تفصیلی انجام می شود.
قشقایی بیان کرد: شهروندان قبل از هرگونه معامله زمین نسبت به استعلام وضعیت قرار گیری آن اعم از داخل محدوده شهر و کاربری مسکونی از شهرداری اطمینان حاصل کنند تا از بروز مشکلاتی در آینده برای سرمایه خود و اقشار آسیب پذیر، دستگاه های اجرایی و ایجاد مشکلات اساسی برای آینده توسعه شهری برخلاف ضوابط و اصول شهرسازی جلوگیری شود.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today