برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ارسال پرونده ثبت جهانی حرم حضرت معصومه(س) به یونسکو

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ارسال پرونده ثبت جهانی حرم حضرت معصومه(س) به یونسکو

باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: پرونده حرم حضرت معصومه(س) به عنوان گزینه‌ای ارزشمند برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شد.

علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم اظهار کرد: پرونده حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای ثبت جهانی تکمیل و به عنوان گزینه‌ای ارزشمند برای ثبت و انجام شدن فرآیند تصویب به یونسکو فرستاده‌ شد.
وی اضافه کرد: اخیرا ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم را شاهد بودیم که اولین اثر جهانی استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: ۲ منطقه نمونه گردشگری در دستجرد جزو بهترین مناطق گردشگری کشور است و مناطق نامه و دهکده صبا جزو بهترین مناطق نمونه گردشگری در کشور است.
وی تاکید کرد: در مورد مناطق گردشگری باید ظرفیت پذیرش مسافران خارجی ایجاد شود و در استان قم مناطق مانند کهک و خلجستان باید مقصد قرار گیرد و خلجستان این ظرفیت را دارد که مقصد گردشگری شود.
ارجمندی با اشاره به این که اگر مکمل گردشگری وجود داشته باشد ماندگاری زائران در قم زیاد می‌شود که در این بین وجود مناطق هدف گردشگری تفریحی مانند خلجستان تاثیرگذار است، عنوان کرد: اولین مجوز موزه دفاع مقدس در قم صادر شده و امید است بتوانیم در محتوا و استاندارد‌های موزه با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری لازم را داشته باشیم.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره