برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش ۴۴ درصدی بارندگی پاییز در سمنان؛ زمستان پربارش می‌شود؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاهش ۴۴ درصدی بارندگی پاییز در سمنان؛ زمستان پربارش می‌شود؟

ایرنا/ مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به تداوم خشکسالی‌، گفت: میانگین بارندگی‌های سه ماه نخست سال آبی(۱۴۰۲-۱۴۰۳) یعنی فصل پاییز در این استان در مقایسه با بلندمدت ۴۴ درصد کاهش یافت و زمستان پربارشی نیز پیش‌بینی نمی‌شود.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار داشت: میانگین بارندگی در استان سمنان طی سه ماه نخست سال آبی(۱۴۰۲-۱۴۰۳)حدود ۱۱ و هفت دهم میلیمتر بود که این میزان بارندگی جوابگوی نیاز آبی نیست.

وی اضافه کرد: طبق آمارها سمنان جزو استان‌هایی است که کمترین میزان بارش را در کشور دارد و این آمار نشان‌دهنده ضرورت توجه به موضوع کم‌آبی و مدیریت منابع آبی و بهینه‌سازی مصرف است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: استان سمنان به دلیل ساعت‌های آفتابی و گستردگی، بیشترین میزان تبخیر را دارد و این عامل در کنار کاهش بارندگی، موجب بحرانی‌تر شدن وضعیت کم‌آبی در استان است.

زمستان استان سمنان پربارش نخواهد بود

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها و بر پایه داده‌های اقلیمی، بارندگی فصل زمستان استان سمنان در بهترین حالت در حد استاندارد خواهد بود و نمی‌توان انتظار فصل پربارش را داشت.

مصطفوی گفت: بارش‌های پاییزه سال آبی جاری در استان مطلوب نبود و بهبود بارندگی در اواخر اسفند و بهار سال آینده در این استان سمنان دور از انتظار نیست، اما تغییرات اقلیمی می‌تواند بر بارش‌ها موثر باشد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه پاییز سال گذشته میزان بارندگی در استان سمنان حدود چهار و هشت دهم میلیمتر بود، گفت که پاییز امسال، با وجود کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت، در مقایسه با سال گذشته بهبود یافت.

آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today