نماد آخرین خبر

صدور پروانه ویژه شکار در استان فارس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
صدور پروانه ویژه شکار در استان فارس

ایسنا/ در پی انتشار فراخوان صدور پروانه شکار ویژه چهارپا و ثبت‌نام از متقاضیان، قرعه‌کشی پروانه شکار در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان فارس هرمود و دره باغ امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد.

عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار کرد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که باید سازمان مرکزی محیط زیست مجوزهای لازم برای صدور پروانه شکار را صادر کند و ما مسئول پیگیری هستیم که اگر در این عرصه مجوزی برای شکار صادر شود، سهمیه مناسب برای استان اخذ شود.

پورشیرزاد افزود: پروانه شکار در صورتی صادر می‌شود که مناطق تحت مدیریت محیط زیست ظرفیت شکار داشته باشد و شرایط اقلیمی به گونه‌ای رقم بخورد که با شکار آسیبی به ذخیره حیات وحش وارد نشود. برخی مناطق استان برای شکار کل و قوچ ظرفیت‎هایی دارد اما نباید با زیاده‌خواهی و افراط در شکار به این‌گونه‌های ارزشمند آسیب وارد کرد.

در ادامه، معاون محیط زیست طبیعی محیط زیست فارس گفت: آخرین پروانه شکار در مناطق آزاد و حفاظت شده در سال ۱۳۹۵ برای پرنده  صادر شد، البته مناطق قُرُق از این مساله مستثنی هستند و برای این مناطق هر ساله تعدادی پروانه صادر می‌شود.

آخرین خبر فارس در اینستاگرام :
https://instagram.com/fars.online

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره