برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بارندگی و کاهش 12 درجه‌ای دمای هوا در انتظار گیلان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بارندگی و کاهش 12 درجه‌ای دمای هوا در انتظار گیلان

ایرنا/ کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی همراه با کاهش حداکثر ۱۲ درجه‌ای دما از عصر فردا (جمعه) به استان گفت: طی امروز و صبح فردا در برخی از مناطق گیلان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده‌است.

آرش نبی‌زاده، کارشناس هواشناسی استان گیلان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی با ورود این سامانه بارشی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی از عصر فردا تا دوشنبه بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد برخی نقاط شدید، مه‌آلودگی، در ارتفاعات و به تدریج دامنه‌ها بارش برف (گاهی شدید) و کولاک، احتمال رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی شده‌است.
وی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق مستعد جلگه‌ای گیلان بارش مخلوط برف و باران و احتمال برف پیش بینی شده‌است، اضافه کرد: به تدریج از امروز تا دوشنبه هفته آینده دمای استان به طور متوسط بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.
کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی به ویژه در محورهای کوهستانی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها ضروری است تا احتیاط لازم صورت گیرد.
وی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان گیلان را دارند خواست تا نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی و زمستانه (زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی) اقدام کنند.
نبی‌زاده بیان کرد: صبح امروز (پنجشنبه) اسب‌وونی تالش با سه درجه سلسیوس سردترین و طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان صومعه‌سرا با ۱۶ درجه گرمترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۰ درجه و رطوبت ۹۳ درصد است.
وی با اشاره به هشدار سطح زرد دریایی هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است اما از فردا تا دوشنبه هفته آینده نامناسب خواهد بود.

 
 

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today