برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش آبگرفتگی معابر در بارندگی‌های اخیر یزد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاهش آبگرفتگی معابر در بارندگی‌های اخیر یزد

ایرنا/ رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به رغم بارندگی زیادی که طی ۲ روز اخیر در یزد شاهد بودیم آبگرفتگی کمتری در معابر شهری وجود داشت که دلیل آن اصلاح کامل تعداد زیادی از میادین و نقاط مختلف شهر و نتیجه برنامه ریزی این شورا در ماه‌های گذشته است.

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار داشت: در بارندگی های اخیر که طبق گزارش هواشناسی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت،با توجه به برنامه ریزی و هزینه زیادی که توسط شورای اسلامی شهر یزد شد، امسال کمترین مشکل آبگرفتگی را در معابر شهری داشتیم.

وی ادامه داد: منکر مشکلات احتمالی نیستیم و هنوز در نقاط معدودی در شهر باید اصلاح کانال ها صورت گیرد اما هر انسان منصفی تایید می کند که آبگرفتگی امسال نسبت به سالهای قبل بسیار انگشت شمار و ناچیز بود و بیش از ۸۰۰ چاه جزبی در جای جای شهر حفر شد و روان آب به این چاه ها هدایت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط شهر یزد و در دوره های گذشته کانال و جوی های آب حذف شده بود لذا در برخی از مناطق مثل بلوار امیرکبیر، احیا و کانال کشی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه همه این اقدامات در زیر زمین انجام می شود لذا میلیاردها تومانی که توسط شورا مصوب شد و شهرداری یزد هزینه کرد ،دیده نمی شود و پیدا نیست اما در بسیاری از نقاط شهر مشکل آبگرفتگی را حل کرد.

سیفی ادامه داد: به دلیل نبودن شیب مناسب در خیابان های شهر یزد،حذف کامل آبگرفتگی تقریبا ناممکن است اما به مرور و با تکمیل اقدامات انجام شده قطعا شاهد اصلاح بسیاری از نقاط خواهیم بود و انشالله روزی برسد که در معابر شهر یزد آبگرفتگی نداشته باشیم.

وی افزود: از همه عوامل شهرداری که نهایت تلاش خود را دارند تا مردم مشکل کمتری داشته باشند تشکر می کنیم و امیدواریم خدمت رسانی در شهر میراث جهانی یزد آنگونه که شایسته مردم است صورت گیرد و شاهد اقدامات بیشتری برای آسایش و راحتی مردم در محلات مختلف باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه ،گفت: جمعه این هفته ۲ انتخابات بزرگ و شکوهمند مجلس شورای اسلامی و محلس خبرگان رهبری را داریم و مردم باید بررسی کنند که دشمن کجا را هدف قرار داده و همان نقطه خودی است و امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی را مورد هجوم قرار داده اند و لذا حضور مردم لازم و بیش از پیش اثرگذار است.

سیفی ادامه داد: دشمنان قصد دارند با ایجاد نا امیدی این حضور را کم رنگ کرده و سپس امنیت ملی ما را به مخاطره اندازند و امروز قدرت نظام حمهوری اسلامی ایران دنیا را مبهوت کرده و دشمنان جرات نمی کنند هیچگونه تعرضی داشته باشند و همه این برکات به دلیل حضور مردم در همه صحنه ها است.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today