برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سد ژاوه بعد از ۱۶ سال نیمه اول ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سد ژاوه بعد از ۱۶ سال نیمه اول ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود

ایرنا/ استاندار کردستان گفت: ۱۶ سال از عمر احداث سد ژاوه سنندج می‌گذرد که به دلیل مشکلات زیست محیطی آبگیری نشده بود و نیمه اول سال آینده با رفع این مشکل، آبگیری خواهد شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، سد ژاوه بعد از ۱۶ سال نیمه اول ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود اظهار کرد: ۵۰ درصد از مشکلات زیست، محیطی سد ژاوه در سفر رئیس جمهور به استان با افتتاح تصفیه‌ خانه سنندج رفع شد و ۵۰ درصد آن نیز با ساماندهی فاضلاب روستایی و نواحی منفصل شهری تا نیمه اول سال آینده برطرف و این سد آماده آبگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: آبگیری این سد دغدغه همیشگی استان برای عبور از معضل فرونشست و تامین آب دشتهای کشاورزی شرق استان را از بین می برد.

زارعی کوشا یکی دیگر از طرحهای ویژه استان در حوزه کشاورزی را احیای قنات و طرحهای آبخیزداری در دشتهای شرقی استان برشمرد و اضافه کرد: این طرح علاوه بر ارتقا ۷۰ سانتیمتری ذخایر آبی، به عنوان الگوی اجرایی به ۳۰ استان کشور ابلاغ شد.

وی از جوانان به عنوان مجموعه‌های توانمندی کردستان نام برد و افزود: این استان در کنار برخورداری از مواهب کشاورزی، معدنی، گردشگری، مرز و صنایع، گنجی بالاتر از همه اینها دارد که ظرفیت نیروی انسانی و بالاتر از هر داشته‌ای است.

استاندار کردستان تاکید کرد: برای اینکه این ظرفیت بتواند خود را نشان دهد، باید استان را در همه عرصه‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و کشوری معرفی کنیم.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online