برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آبرسانی به تمام روستاهای کرمانشاه تا نیمه اول سال ۱۴۰۵ انجام می‌شود

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
آبرسانی به تمام روستاهای کرمانشاه تا نیمه اول سال ۱۴۰۵ انجام می‌شود

آخرین خبر/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه حدود ۸۵ درصد پروژه‌های آبرسانی روستایی استان را در دسته محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ۲ قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به ۸۶۰ روستا منعقد شده که به شرط تامین اعتبار کافی تا نیمه اول سال ۱۴۰۵ آبرسانی به تمام روستاها انجام خواهد شد.

رضا داوودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: سه نوع پروژه در حوزه آب روستایی شامل پروژه‌های استانی، ملی و محرومیت‌زدایی در استان کرمانشاه وجود دارد که حدود ۸۵ درصد پروژه‌های آبرسانی روستایی در دسته پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.
وی اضافه کرد: در قرارداد اول پروژه آبرسانی به ۳۴۹ روستا با سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در دست انجام است که پروژه‌های این قرارداد حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
داودی ادامه داد: در قرارداد دوم به دلیل پیشرفت فیزیکی خوبی که استان کرمانشاه در کشور داشت موفق شدیم قرارداد دوم را با مبلغ ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ۵۱۱ روستای دارای تنش آبی در استان کرمانشاه منعقد کنیم که با انعقاد قرارداد دوم و اتمام قرارداد اول پس از برنامه‌ریزی سه ساله در تلاش هستیم مشکل تنش آبی ۸۶۰ روستا در استان کرمانشاه را حل کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه تفاوت بین قرارداد اول و دوم را افزایش چند برابری اعتبار و تعداد روستاها عنوان کرد و افزود: از سال ۱۴۰۱ که قراردادهای محرومیت زدایی شروع شد ۷۰۳ روستا را در قالب پروژه های محرومیت زدایی، ملی و روستایی در دست اقدام داریم که از این تعداد ۳۱۲ روستا به بهره برداری رسیده یا در شرف بهره برداری است. برای این ۳۱۲ روستا در مجموع ۴۵۰ کیلومتر لوله گذاری و ۱۲۰ باب احداث مخزن انجام شده است.

شهرستان کرمانشاه محروم‌ترین شهرستان در حوزه آبرسانی روستایی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، شهرستان کرمانشاه را به عنوان محروم‌ترین شهرستان در زمینه آبرسانی روستایی عنوان کرد و افزود: در حدود ۱۹۳ روستا در شهرستان کرمانشاه با تنش آبی و نبود تاسیسات آب‌رسانی مواجه است و به همین دلیل پروژه‌های متعددی از جمله ۲ پروژه امام علی (ع) یک و دو در منطقه سرفیروزآباد در حال اجرا است که با اجرای این ۲ طرح ۷۷ روستا در مجموع از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.
داودی تصریح کرد: پروژه اول شامل ۲۳ روستا در بهار سال آینده افتتاح می‌شود و در پروژه امام علی (ع) دو، ۵۴ روستا در سال ۱۴۰۳ از نعمت آب بهره‌مند خواهد شد. این دو پروژه از پروژه‌های مهم منطقه است و پروژه‌های دیگری برای روستاهای باقی مانده تعریف شده است.
وی اجرای پروژه‌های آبرسانی را با اولویت اجرا در پروژه‌هایی با کمترین زمان، کمترین هزینه و بیشترین جمعیت بهره‌مند عنوان کرد و افزود: متاسفانه در بعضی از روستاها معارضان زیادی وجود دارد که مانع انجام پروژه‌ها می‌شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه آبرسانی روستایی در سال آینده را سخت عنوان کرد و افزود: به دلیل خشکسالی‌های متعدد، تابستان سختی در زمینه آبرسانی روستایی وجود دارد اما قطعا در تابستان سال ۱۴۰۳ با پروژه‌های انجام شده تابستان بهتری نسبت به تابستان سال گذشته رقم خواهیم زد. تا قبل از تابستان ۱۴۰۳ حدود ۳۵۰ روستا را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today